Alkohollagen del.2

Hej!

Jag sitter och läser alkohollagen, har läst över hundra sidor nu vilket är ca 2/3. Räknar ner sida för sida tills jag är klar. Det är helt okej läsning, inte särskilt underhållande men de håller sig i alla fall till ett språk som är till för gemene man. Jag har pluggat sen klockan nio imorse, är uppe i mellan 6 och 7 timmar. Imorse läste jag om Opinionsjournalistik, en bok som vi ska ha läst till tisdag. Den är jag klar med. Har haft lunchpaus, duschpaus och brainmeltdown-paus. Alkohollagen, ett dokument till om alkohollagen, slutportföljen och en restuppgift återstår att göra. Klockan är nu fyra. Det är lördag.

Imorgon blir kanske en roligare dag, jag och Natalie ska kanske till Stockholm. Det ryktas om att gatukonstnären Banksy ska komma till Stockholm. Detta kan vara en ren lögn för ingen vet vem han är men om det är han som kommer vill jag väldigt gärna se honom. Eller i alla fall hans konst.

Förutom pluggandet har jag gjort saker som i förhållande till plugget varit "roligt" t.ex. betalat räkningar och beställt en ipad mini. En försenad födelsedagspresent till mig själv. Jag har länge tänkt skaffa en eftersom att jag läser större delen av kurslitteraturen som e-böcker och det är jobbigt att sitta med datorn och läsa. Nu blir det kanske lite enklare!

Ikväll blir det kanske att se på någon film eller något. Någon urvattnad komedi så min utmattade hjärna kan få vila lite.

Trevlig helg!
Fint gäng av Collegestudenter sen förra helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0