Radio och tv-tjänst

Nu knackade det på dörren, önskar att jag inte hade öppnat. Det var en utsänd från Radio och Tv-tjänst som stod på andra sidan dörren. Nu flyger mina pengar iväg. Över 2000 kronor om året ska jag betala för att jag har en dator. Jag kollar ALDRIG på tv på datorn, inte ens melodifestivalen följer jag. Tydligen spelar det ingen roll vad jag har min dator till. Det spelar ingen roll att jag som skribent behöver den till skolarbetet. Jag ska betala ändå.Det är skandal att de ska pressa ur oss mer pengar! Känner mig särskilt utsatt som student då jag inte har så mycket att leva på. Först har vi hyran som går på drygt 3600 och resten av bidrag/lånet ska man ha till mat och andra förnödenheter t.ex. medicin, linser, läkarbesök, toalettartiklar etc. Helst så ska man ju spara lite pengar också så att man har en "backup" om någonting händer. T.ex. nu när jag kommer att få lägga ut massvis med pengar på läkarbesök och sjukhusvistelse.

Om Anders Borg får igenom sitt förslag om sänkt bidragsdel till studenter så kan jag lika gärna hoppa av min utbildning och ta ett jobb på ica, det skulle löna sig bättre. Med en okej inkomst och utan studielån. Det får mig att undra vilken värld kommer vi att leva i om 20 år, intresset för att studera vidare är bland unga redan relativt lågt. Ta ifrån oss mer pengar och sätt oss i skuld, då blir fler motiverade att börja plugga..eller kanske inte?

Det är inte okej.

Nu ska jag gå och leta mynt mellan soffkuddarna.

Kommentarer
Postat av: Farfar

Ja du Matilda!Det är ett helknäppt land vi lever i, bara utsugare styr landet Sverige. De rika blir rikare och vi fattiga blir fattigare. Rättvist tycker Anders Borg som är en av dom som roffar åt sig!

2014-02-26 @ 10:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0