Reportage

Hej!
 
Jag sitter och knåpar på mitt reportage. Har en intervju, två artiklar och diverse googlade saker att gå på. Det är svårt. Det är så otroligt mycket information som jag måste få in på lite plats och samtidigt måste jag göra detta till ett reportage som skulle läsas av någon som egentligen inte bryr sig särskilt mycket om miljö och drivmedel..
 
Igår och i måndags spenderade jag hela dagen med att intervjua folk. Jag sitter ju i FUM- kårfullmäktige vilket betyder att vi håller intervjuer för elever på skolan (eller icke elever som ändå vill engagera sig) som vill sitta i kårstyrelsen. Dvs. ordförande, vide ordförande, ledarmoter osv. Det är otroligt viktigt att vi får rätt personer på rätt poster för att förenkla vårt arbete i framtiden. Det är också ett väldigt stort ansvar att sitta i FUM då vi är studentkårns högsta organ, men det är kul och det ser väldigt bra ut i CV:t.
 
Förrgår kom ett paket till mig, från farmor och farfar. Det innehöll pådkgodis och gotländskt påskte. Jag blev superglad! Igår kom ytterligare lite myspost från mormor, det är så fint att veta att de tänker på mig fastän jag nästan aldrig ser dem numera. Det är tråkigt att inte träffa dem men det är så mycket på gång här. 
 
Idag är det styrelsemöte och sedan ska jag kanske åka till skolan och plugga, eller så pluggar jag hemma. Har inte bestämt mig än. Ikväll är det jobb, jag har bestämt att säga till chefen att jag behöver ta en paus. Det är helt enkelt för mycket nu och jag mår bara dåligt när jag ska iväg till jobbet. Jag jobbar den här veckan och nästa och sedan är jag förhoppningsvis fri. Det är bra att ha ett extrajobb men när man mår dåligt av det så är det inte värt det. Jag har jobbat där i mer än en månad, jag har gett det en chans. Just nu funkar det inte. 
 
Igår så fick jag även veta att jag och en annan kille är skoltidningens "nya ansikte utåt" dvs. vi är upptryckta på plancher och små kort som ska sättas upp över hela skolan. Det kom lite som en chock men varför inte? Bilden är helt okej och om chefredaktören tycker att det är den bästa bilden för att peppa igång folk så litar jag på henne!
 
Kram!
 
Där har vi bilden som i nuläget sätts upp på hela skolan. 

Kommentarer
Postat av: farmor Barbro

Du verkar ha fullt upp. Glöm bara inte att sätta dig ner och bara va. Kram och Glad Påsk.

2014-04-17 @ 13:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0