Stockholm och tillbaka!

Hej!

Igår åkte jag till Stockholm, det var härligt att vara tillbaka i vår vackra huvudstad. Jag gick upp väldigt tidigt och tog buss 07.20, jag var framme i Stockholm ungefär klockan tio. Där mötte jag upp Stina och vi gick runt lite grann, sedan gick vi till Café 60 på Rådmansgatan för att möta upp alla andra som skulle överraska Albin (han fyllde år). När vi kom dit så var bara Simon där men de andra var på väg. Till sist var vi åtta stycken som satt och väntade på Albin och Klara. När de kom så ställde vi oss upp och sjöng för Albin, för att vara en skara ex-rytmusare (och några rytmusare) så var det inte vackert men han blev glad ändå. Efter en stund var Simon och Markus tvungna att gå, de skulle rodda för ett Hoffmaestro-gig så vi kramades och sa hejdå.

Vi andra fikade ett tag till och sedan drog vi till hötorget för att hälsa på David på hans jobb! Han jobbar i en musikbutik där, hela gänget gick in och vi fick riktiga björnkramar från David. Sedan så satte vi oss ner och jammade lite, jag plinkade lite halvt på en xylofon (som Klara blev så otroligt kär i att hon bestämt sig för att köpa den, hon ska bara spara först). Därefter var Stina, Albin, Klara och Felix tvungna att gå men vi andra fortsatte att gå runt på stan. Vi hamnade på plattan där det hölls tal om välfärd (valkandidater för kommunfullmäktige tror jag, riktigt tråkigt att lyssna på, de sa samma sak allihop) men vi gick vidare. Till sist var det jag, Mio och Erik kvar som strövade omkring. De såg till att jag kom på mitt tåg säkert och sedan åkte jag tillbaka till Gävle. Det tar faktiskt bara två och en halv timme till Stockholm och med sista minuten biljett så kostade det bara 310 tur och retur. Så jag skulle ju kunna åka ner någon mer gång!

Idag ska jag göra läxor tror jag, fast det mesta gjorde jag på bussen igår. Det blir småfix och sen får vi se vad som händer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0