Sjöslag+NyaVall

Hej!

Varning: Det här blir ett lååååångt inlägg.

Sjäslaget var galet kul, jag vet inte hur jag ska få in tillräckligt med adjektiv för att rättvist beskriva det. Vi åkte som sagt buss vid ett från Gävle, hela resan var som en förfest (fast jag höll mig nykter då). Några blev rätt ordentligt fulla, men det var väldigt kul! Folk var fint utklädda och ballonger blåstes upp för att fylla bussen. När vi kom fram så fick vi vänta en stund på terminalen, vi satte oss i en liten grupp och snackade (och kollade på Jesper, han var väldigt full och väldigt intressant att kolla på).

När vi äntligen fick börja gå på båten blev det en himla trängsel. Luften på terminalen var i stort sett slut så det var underbart när man kom igenom säkerhetskontrollen och fick lite ny luft. När vi kom ombord så sprang jag och Sofia till vår hytt för att slänga in grejerna, sedan gick vi till TaxFree och handlade lite.

När vi var klara där så gick en del av cultgänget (folk från min klass) och åt. Efter det så satte vi igång med att dricka också. Vi var i Linda, Martina, Malin och Cecilias hytt och folk kom och gick hela kvällen. Det var otroligt kul! Vid ett-tiden så begav vi oss ut för att dansa. Först gick vi till ett dansgolv med discomusik men det var väldigt dött där så vi gick till det andra, där var det bananer i pyjamas som dj:ade.

Lite innan hade Fredrik pratat med sina Qult med Q-vänner och för att visa att han som general hade lite "makt" över oss så fick vi spexa för dem. Det var väldigt kul och när vi var klara så fick vi varsitt märke!

Vi dansade, pausade och var i hytten de närmaste timmarna. Vi pratade med folk (jag träffade t.om. en gammal Rytmuselev som gick i trean när jag gick i ettan) och vandrade omkring. Precis innan dansgolvet stängde blev det lite glesare, vi dansade med några killar. En av dem utbildar dig till idrottslärare och han ville att vi skulle "styrketränsdansa". Vi var med lite halvhjärtat men det var ändå nog för Malin som dagen efter (eller egentligen samma dag) fick träningsvärk.

När dansgolvet stängdes så gick vi på äventyr för att hitta en rolig hytt med en eventuell efterfest. Det gick inte så bra så vid halv sju gick vi och lade oss. Vi träffade på Dj:erna som hade varit utklädda till bananer. De gick med kostymerna i famnen och jag frågade om de var dem som varit bananerna, de ville inte erkänna men när jag pekade på kostymen så erkännde de ändå.
 
Jag och Sofia sov tre timmar ungefär för att sedan gå på vår sittning, dvs äta mat. Det fanns taco, sushi, köttbullar, köttgryta, glass, bakelser och mycket mer. Jag åt en stor portion taco, sedan begav vi oss för att dricka lite. Martina har köpt en väldigt äcklig baccardi på TaxFree så när "främlingar" och vänner kom förbi hytten tvingade vi i dem en lambo (man måste svepa glaset). Både Jacob och Fredrik spottade ut halva. Jacob vägrade att ta hela men många andra var väldigt duktiga.

De flesta låg däckade den dagen men vid fyra-tiden var det kareoke vid dansgolvet så lite folk samlade sig. Det var väldigt dåligt men man lyssnade ändå. Sedan var det dags att packa ihop hytten och gå av båten.
 
Under hela resan var det ett gosedjur i form av en broccoli som åkte runt på båten. Vi hade den i hytten ett tag men när vi tog ut den på dansgolvet kom några tjejer springande och skrek "vår broccoli!!" så då blev vi av med den.

Bussen hem var enormt kul, en riktig partybuss men efter halva resan blev jag så otroligt trött att jag höll på att somna. På kvällen skulle det vara eftersläpp på "Nya Vall" (ekonomernas studentpub) och många av sjöslagsmänniskorna skulle dit på efterfest. Jag var dock enormt trött så jag cyklade hem, Natalie kom över och vi pratade lite. Då taggade jag till så vi åkte till Nya Vall ändå! Där var det dans och fest till klockan ett, sedan satte vi överlevande oss utanför på gräset och sjöng, pratade och dansade till tre-tiden. Efter det så var det "efterfest" hemma hos en kille, dock var det bara jag, Natalie, Tobias, Patrick och Funk som fortfarande stod på benen. Men vi gick hem till honom, åt toast och kollade på Mulan. 
 
Vid halv sex var jag hemma och nu är jag vaken! Det var det officiella slutet på mitt fest-marathon! Det har varit otroligt kul och jag kan inte vänta till nästa år! Som om inte det var nog så fick jag tre nya märken till min ove. Nu har jag fem märken!!!
 
Nu blir det att vila upp mig, café campus är öppet ikväll och 16:30 ska jag på herrmiddagsmöte. Men fram tills dess blir det chill!
 
Bilder kommer upp!!
 
p.s. Det finns en ny dryckeslek för studenter om man är medlem i en speciell grupp (jag är inte det och undviker det noga). Om man håller sin dricka i handen som man skriver med (t.ex. jag håller i högerhanden för jag är högerhänt) så kan någon skrika "Buffalo" och då måste jag svepa hela min dricka. Jag är som sagt inte med men när jag mötte Fredrik i trappen på båten hade han en flaska Tequila i högerhanden, jag skrek såklart Buffalo men jag tror dock inte att han svepte flaskan. Jag ska utnyttja det här väldigt väl! d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0