Sverige

Hej!

Nu är jag tillbaka i Sverige, det är blandade känslor. Å ena sidan så är faktiskt vädret bättre här, även om våran är längre gången i England, men samtidigt så är det lite sorgligt att vår weekend är över. Det var våran "studentresa" som så många tar, vi valde att ta den nu istället eftersom att alla tre ska jobba i sommar.

London var fantastiskt. Vi shoppade på oxfordstreet, promenerade i Hyde Park, var på Harrods, åt mat från fem olika länder, såg Big Ben, Westminster Abbey m.m. Utöver det så såg vi ett "vaktbyte" vid Buckingham palace och bandet spelade James Bond temat och lite annat kul. Det var på en "Hop on hop off"-buss som vi såg alla sevärdigheter, London bridge, Tower bridge, London Eye, Big Ben osv. Vi var även på ett museum, tror att det hette Brittish Museum. Där fanns det i alla fall väldigt mycket historiska saker, vi kollade inte på allt för det hade vi inte tid med men vi såg mumier, krukor, smycken, skulpturer, mosaiker, Rosettastenen och mycket mer! Vi såg på en musikal som heter "Wicced", den var otroligt bra! Vi satt nästan högst upp på teatern (som var gigantisk) så vi såg inte skådespelarnas alla uttryck men det behövdes inte. Det var fantastisk musik, fantastiskt skådespel och en väldigt vacker pjäs med en vacker mening.

Jag hinner tyvärr inte skriva om allting här för jag måste plugga. Men där var i alla fall en liten del av allt det roliga som vi varit med om. Kanske blir det lite fortsättning imorgon eller något.

Imorgon har jag även nationella prov i engelska, studiebesök på moderna museet och körrep. Jag ligger ännu en timme bakom så det är jättekonstigt att gå och lägga sig snart men det måste jag, fast egentligen inte för jag börjar sent. Men det är väl bäst att vila lite ändå.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0