Jahapp..

Då har man troligtvis Mvg i svenska C och förhoppningsvis i engelska B. Det är lite konstigt att jag kanske kommer att få sämre betyg i Engelska B än vad jag fick i engelska C (Det hänger på nationella proven vad det gäller engelska B. Jag fick vg på det muntliga och mvg på det skriftliga så nu är det hör och läsförståelse som avgör). Jag hade även min sista pianolektion i dag, min allra sista, för alltid...

Nu är jag hemma, var hemma ca 4 idag, slutade tidigare pga. att jag inte hade någon religion. Jag lämnade in min uppgift igår så då behövde jag inte komma på lektionen idag! Så jag har bakat scones, jag måste börja rensa ur skåpen här för jag flyttar ju om typ tre veckor. Det är HELT GALET att jag tar studenten så nära nu. Jag åker ju dagen efter också så man kommer ju inte hinna säga hejdå på riktigt till alla. Det sorgligaste är ändå att man inte kommer att träffa alla människor igen. Jag kommer sakna alla så otroligt mycket, inte bara personer utan även stämningen på skolan. Själva grejen att man kan sitta i matsalen och lyssna när folk diskuterar tvspelsmusik och hur fett det skulle vara med ett medley och sedan gör de ett medley (vid bordet, a capella). Att vara omringad av en massa fantastiska musiker! Att ha clinics med artister och band. Att när brandlarmet går så börjar man diskutera vilken ton larmet har, sedan springer man ut. Eller grejen att kunna sitta och diskutera vad man har för underkläder på sig utan att det är konstigt (det gjorde vi på studentskivan). Eller alla andra tusentals diskussioner om olika musiker, samhället och allt annat. Känslan av att bara hänga i skolan utan att det är konstigt, att kunna sätta sig på ett hål och spela piano eller bara sätta sig i en soffa och prata med folk som kommer och går. Alla grillkvällar, singelkvällar, myskvällar osv. DET är vad jag kommer att sakna. Nu blev jag helt tagen, jag vill inte lämna Rytmus..Hur ska jag någonsin hitta en skola som kan matcha denna? Fast, om alla människor ska iväg så är det ingen idé att stanna för det är människorna som gör skolan till vad den är.

Nej, nu ska jag bara se fram emot Livenight och njuta av den sista tiden!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0