Wiiihoooo!!!!

Hej!

Hade en ganska fin dag idag också. På Svenska C hade vi lite betygssnack. Jag ligger nu på Mvg och Anna tror att jag kommer att kunna hålla det så det blir nog mitt slutbetyg. Hon sa också att mitt tal om äldrevården var det hon tyckte var det bästa av allas tal!! :D Ni kan väl förstå att jag blev superglad? Hon sade att det var imponerande att jag kunde hålla ett tal för ungdomar och övertyga dem till att vi ska satsa mer pengar på äldrevården när de inte ens kommer att beröras av detta själva förrän om 60 år eller något. Hon sade också att jag lyckades hålla upp en slags "vrede" eller "styrka" bakom orden som kom fram tydligt och gjorde det hela mer övertygande. Jag var otroligt glad väldigt länge efter det!!

Efter det var det lunch, lite plugg i studieverkstaden och sedan engelska B. Där fick jag veta att jag ligger mellan Vg och Mvg så det är de nationella proven som kommer att avgöra mitt slutgiltiga betyg! Lite läskigt men ändå skönt att veta att man har en chans till Mvg. Sedan slutade jag, men skulle ha rep på kvällen. Det blev dock inställt, vi hade ingen basist, inga körare och jag hade vid det laget fått en hemsk huvudvärk. Den har blivit lite bättre nu efter vatten och mat.

Så min dag var i helhet ganska bra. Speciellt svenska C lektionen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

(En anledning till att jag är så stolt och glad är för att Anna är väldigt duktig, hon har varit och är manusförfattare och hon är även "korrekturläsare" eller vad man ska säga till böcker m.m. Något som jag kan tänka mig att jobba med så man skulle väl kunna säga att jag ser upp till henne lite grann, eller något. Jag blir i alla fall väldigt glad när hon ger beröm för man vet att hon menar det.)

Kram på er alla!

Kommentarer
Postat av: farmor Barbro

Tänk vad glad och stolt man kan bli över sitt barnbarn. Kram

2013-03-28 @ 00:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0