Temadag

Hej!

Idag så hade jag en lagom kul dag. Förmiddagen var inte så kul, lyssnade på en föreläsning med en kille från musikerförbundet. Hade kanske varit kul om det inte vore för det att vi precis haft ett arbete om det så jag visste redan allt. Lunchen var ganska bra, jag och Sofia låg i en soffa och halvsov.

Efter det så var det dags för el-lära. Eller något. Det var några killar som går i trean på el-linjen på en annan skola som var där med lite sladdar m.m. Vi skulle koppla ihop en skarvsladd själva. Det var väldigt klurigt i början för vi fick nästan inga instruktioner men jag klarade det! Jag var inte klar först men jag var inte sist heller. Så det var ganska kul. Sedan fick vi lyssna på när deras lärare snackade om elsäkerhet. Inte lika kul men det var bara i en halvtimme så det var lugnt. Sedan slutade jag!

Imorgon blir dagen ungefär likadan. Först föreläsningar på förmiddagen och brandsäkerhet och Stim (som vi också arbetade om..) och på eftermiddagen blir det första hjälpen och eget företagande.

Nu ska jag dricka te och fila på mitt svenskatal tror jag. Förstår inte att jag ska hålla det på fredag och det är ännu inte klart! (fick i och för sig uppgiften igår och skrev om talet idag men ändå, väldigt kort om tid att skriva och lära sig ett tal utantill på knappt fyra dagar!)

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0