Earth Hour

Hej!

Nu är earth hour slut, den var slut för ett bra tag sedan men jag håller lampan släckt ännu. Känns lika bra!

Igår var jag hos Stina, det var Stina jag och Sofia som firade mig i efterskott (en månad i efterskott). Det var superdupermysigt och roligt! Det var kickback som gällde, en skaldjursgryta och pasta till middag (med lite vin..) och sedan en vit choklad-mousse/tårta med passionsfrukt ovanpå. Väldigt gott! Man blev väldigt mätt också! Sedan pratade vi bara resten av kvällen (länge) (och tog massa kort, kul att se på dagen efter!) och jag och Sofia sov över. Vaknade vid åtta, jag och Sofia sov uppe på etagevåningen där de har ett gigantiskt fönster så det blev jätteljust där vid sex-sjutiden. Sedan åt vi frukost och slöade innan jag åkte hem och fixade mig lite (kände att jag fick till en riktig "walk of shame") och sedan åkte jag in till stan för att träffa mamma och Gitty! De drar iväg till Thailand imorgon! Skönt med sol!!! (Bara lite avundsjuk, hörde att det var snöstorm på Gotland och dit ska jag om några dagar. Kul...) Vi åt lunch och sedan fikade vi lite. Jag var väl hemma runt fyra/fem någon gång. Då tvättade jag en maskin tvätt, spelade lite piano, diskade och lagade mat. Imorgon blir det stenhårt plugg! Har två hemtentor som ska bli klara!

Talet på svenska nationella igår gick i alla fall ganska bra tror jag. Det kändes helt okej, även om jag var nervös. Jag måste komma ihåg att söka till högskolorna nu också!!! Väldigt viktigt! Den 15 april är sista dagen så det är tid kvar men jag är rädd att jag ska glömma bort det och dagarna försvinner förbi och sedan är det försent! Det får bli en preliminär lista imorgon!!!

Nu ska jag sova, börjar bli trött, sov inte särskilt mycket inatt. Så kan det gå! På måndag är det våffeldag och då ska jag S&S ha våffelkalas hos Stina. Trevligt!! Jag måste även försöka att komma iväg till myrorna eller något nu någon dag så jag kan kolla om det finns något till skivan.

Just det! Jag var på tvåornas musikal i fredags också. De hade riktigt bra musik (allt var egenskrivet) men jag tror att jag föredrog våran regi och skådespeleri "over all". Men den här pjäsen var också lite förvirrande. Vissa var väldigt duktiga på att agera! Två killar stod ut från mängden och var väldigt duktiga!

Men nu ska jag verkligen sluta att skriva och sova istället. Önskar att jag inte behövde gå ut i den kalla källaren till badrummet för att borsta tänderna. Lite lyxproblem men ändå. Det är fett mörkt här nu...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kram och trevlig helg! Farmor

2013-03-24 @ 00:31:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0