Studenten

Hej!

Skriver en sammanfattning av studenten. Vi hade champanjefrukost, det var en aning kallt men trevligt. Vi fotades och minglade med varandra (skrev i varandras mössor osv. Sedan åt vi lunch (alla avgångsklasserna) och många uppträdde, både lärare och elever. Sofia fick sjunga en duett med Anders, en sånglärare för han älskar och avgudar henne (Hon är otroligt duktig så det är väl inte så konstigt). Sedan sprang vi ut, det skedde så snabbt att jag inte hann ta av mig skorna så jag fick springa ut i klackar som var över en decimeter höga! Trillade nästan i trappan men det var helt okej. Utanför var det kaos, fullt med människor. Det blev en stor kramklump precis framför alla familjemedlemmar innan alla skulle hitta sina nära och kära. Jag såg en skylt sticka upp ur folkmassan och följde den. Där hittade jag inte endast Mamma, Pappa, Farmor och farfar, det var tretton personer där! Mostrar och kusiner var också där. Det var en trevlig chock. Jag fick massvis med blommor och gosedjur, fick även från Stinas och Ellens familjer. Sedan var det dags att byta om och åka iväg på flak. Det var helt okej väder när vi åkte iväg och snart var man dyngsur av öl. Det var ganska kul men det stank öl! Man hoppade och skrek ganska mycket och hade kul. Sedan började det hagla och regna, men det var fortfarande kul. Sedan så blev det kallt. Så den första timmen var väldigt härlig men den andra väldigt kall.

Sedan åkte jag hem (folk stirrade på t-banan). Jag tog en snabbdusch och bytte om sedan åkte jag, mamma och pappa till restaurangen. Där mötte vi upp farmor och farfar. Det var väldigt god mat men det tog en stund för maten att komma för det var fullt med människor och köket hade mycket att göra. Jag åt lammkött och sedan varm chokladtårta till efterrätt. Mycket gott! Det ösregnade utanför så det var mysigt att sitta inne på restaurangen och betrakta regnet som öste ned.

När vi ätit klart så åkte jag hem en liten stund, hämtade mina högklackade skor och sedan gick jag till tunnelbanan. Jag mötte upp Stina och vi åkte till centralen. Där fick vi vänta på Erik Ö, Erik K, Niklas och Clara en stund. Sedan begav vi oss till Riverside. Det var helt otroligt kul! Jag dansade tills jag var alldeles svettig och fick ta en paus. Pratade med folk, och dansade mer. Det blev många pussar och kramar den kvällen och alla var på topp! Klubben stängde klockan tre men vi ville inte riktigt åka hem än. Så ett gäng drog till Donken och åt lite mat. Sedan såg vi solen gå upp när vi gick hemåt. Jag var hemma ungefär tjugo i fem, sov ca. tre timmar och sedan gick jag upp.

Nu är jag tillbaka på ön, allt är uppackat och jag börjar jobba på måndag. Men först ska jag upp till stockholm och fira midsommar med lite kompisar, det ska bli supermys!! Det är väl kanske den sista gången jag träffar dem på väldigt länge också så det blir både kul och ledsamt.

Nu vet jag inte hur mycket jag kommer att skriva i framtiden, jag gillar inte att sitta framför datorn på sommaren när det finns så mycket annat man kan göra. Plus att jag kommer att jobba ganska mycket och ha fullt upp.

Nästa vecka kommer Fanny också!!!! Ser fram emot det jättemycket! Det blir nog höjdpunkten på sommarlovet tror jag!

Puss och Kram och trevlig sommar på alla, vi får se när vi hörs igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0