Snabbgenomgång

Hej!

Nu var det länge sedan jag bloggade. Här kommer en snabbgenomgång.

Onsdag: Hade en helt galen utekväll med Ellen, Clara och några andra. Träffade massa galna människor och vandrade omkring i centrala stockholm. Det var inte en speciellt härlig kväll, den bästa delen var i stort sett när vi vid halv två (på natten) gick till seveneleven och köpte massa godis som vi sedan åt på vägen hem och när vi var hemma.

Torsdag: Jag sov över hos Ellen och Clara onsdag till torsdag. Vi vaknade ganska sent eftersom att vi gick och lade oss ca. halv fyra. Vi solade ett bra tag vilket var väldigt härligt. Vid tre-tiden så åkte jag därifrån, kom hem och bytte om och begav mig mot Stina. Det var hennes födelsedag så jag och Sofia skulle dit och fira henne. Jag bytte om till en halvlång batikklänning, fylld med färger och med härligt tunt fladdrande tyg (det var väldigt varmt ute). Tog även på mig ett par högklackade sandaler som varit mammas. Jag och Sofia möttes på ica och köpte lite ingredienser till Sangrian som vi skulle överraska Stina med. När vi var på väg mot kassan så gick ena skon sönder. Hela sulan lossnade från klacken! Det var en sådan händelse som oftast bara händer i filmer och det gjorde att jag och Sofia fick ett mindre skrattanfall. 

Vi kom fram till Stina, fixade Sangria och grillade. Vi satt ute och myste med filtar och Sangria in på natten. Det var väldigt trevligt. När jag skulle hem gick jag barfota eftersom att skorna gått sönder. Jag gick alltså barfota i en batikklänning med en axelremsväska diagonalt över kroppen. Jag såg kort sagt verkligen ut som en hippie. Fick en del blickar på mig vid t-banan.

Fredag: Vaknade ganska sent, väldigt trött. Vid fyra så åkte jag och Markus ut till Simon. Vi var där ungefär klockan sex, Matilda skulle komma vid åtta så vi spelade twister för at fördriva tiden. Det var väldigt roligt! Fast lite orättvist eftersom att både Simon och Markus är mycket längre än mig och har längre armar och ben och därför var det mycket lättare för dem. När Matilda kom så plockade vi ihop alla saker och packade in i bilen. Simon har ju körkort nu så han körde ner till hamnen, till hans segelbåt. Vi lastade in allting i båten och kastade loss. Det var en underbar kväll, vi seglade till klockan tio ungefär. Jag fick styra båten ganska mycket och drog i massa snören och sådant (hade lite panik ibland när båten började luta och upprepade "vikommerdövikommerdövikommerdö" några gånger men efter att tag avslutade jag med "det är lugnt, jag har koll"). Sedan lade vi till och åt middag. Efter middagen spelade vi spel och sedan skulle vi sova. Men jag och Matilda lurade till oss lite massage från Markus och Simon först. (Det var lite problem med två Matildor på båten när Simon skulle säga åt oss vad vi skulle göra och när han kallade oss Larsson och Rylander sade han fel namn hälften av gångerna).

Lördag: Vi vaknade vid tio, åt frukost, solade och badade. Jag vet inte vad klockan var när vi kastade loss igen men vi seglade till klockan halv sju ungefär. Simon badade även när vi seglade runt (det gick långsamt ett tag för det var i princip vindstilla). Vi var alltså ute i ett dygn. Alla fick ordentligt med färg men jag var den enda som inte brände mig (hade flera lager solkräm på mig). Det var alltså en mycket behaglig resa, förutom slutet av resan. Det började blåsa väldigt mycket och det var gäss på vågorna (dvs. att det var så stora vågor att de skummade). Vid ett tillfälle så välte vi nästan. Jag och Matilda klamrade oss fast och skrek men vi välte aldrig så det var lugnt. Efter det så fortsatte det att gunga ordentligt så det var därför vi åkte tillbaka till land. Annars hade vi nog kunnat segla runt ett tag till. Jag kom hem halv nio ungefär, åt lite middag och chillade.

Söndag: Idag har jag inte gjort så mycket. Det åskade, regnade och blixtrade rejält förut men det gick över. Sonen ovanför var ensam hemma kom ned och var lite rädd så jag bjöd in honom till mig. Katten följde också med in till mig och sov på min säng. Vi spelade kort och pratade tills det värsta var över. Jag tror att jag lyckades lugna honom lite i alla fall så det var bra. Nu har jag inte heller gjort något, ska snart prata med Fanny som är i Sverige! För första gången på väldigt länge så är vi i samma tidszon.

Kram på er alla, hoppas att ni haft en bra helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0