Lill-Babs, vilken kvinna!

Jag måste säga att clinicen igår var fantastisk. Inspirerande, underhållande och cool. Lill-Babs har gjort så himla mycket! Bland annat har hon 668 låtar registrerade vid Sami, hon har alltså 668 egna låtar! Hon har skrivit autograf till Beatles, spelat med Ella Fitzgerald och många fler. Hon är 78 men jäklar vad det var fart i henne! Hon sprang omkring och dansade i högklackat och utstrålade glädje. Mot slutet så uppmanade hon oss att hålla oss borta från droger och att aldrig låta någon trampa på oss eller låta någon få oss att känna oss dåliga eller mindre värda. Hon talade också om hur mycket komplimanger och snälla uttalanden kunde glädja, man kanske tror att någon får komplimanger hela tiden och därför säger man inget till den människan men ibland är det så som alla tänker och då får personen ingen komplimang alls. Hon talade också helt öppet om resten av sin karriär och det faktum att hon svettas mycket när hon står på scenen. Det var helt enkelt en väldigt bra clinic!

På eftermiddagen var det sista Svenska C lektionen. Vi fikade och fick boktips och varsin ros utav Anna. Innan jag gick och vi kramades hejdå så uppmanade hon mig att fortsätta att skriva för att det är min grej. Jag hoppas att jag kan få möjligheten att fortsätta skriva men det vet man aldrig, får se. På kvällen var det grillning med det stora mysgänget men alla var inte där. Jag kom hem vid tolv ungefär, nu ska jag snart iväg på idrottsdag. Det är såklart en fotbollsmatch mellan lärarna och treorna, jag har tagit på mig att bygga en mänsklig pyramid för hejarklacken. Vi får se hur det går med det.

Ikväll ska jag på Gullös spelning. Det kommer nog att bli kul!

Hejdå

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0