Chill, sen grill

Hej!

Igår hade jag en mindre bra dag, till att börja med. Jag sov ju hos farmor och farfar, det var jättemysigt och vi åt jordgubbar som efterrätt till frukosten. Men när jag kom på båten så gungade det, rejält. Så jag mådde lite illa. När jag kom till Nynäshamn så fick jag vänta på pendeln i en timme, eftersom att jag hade ont i örat och lock för så tänkte jag att det var väl bäst att uppsöka läkare. Så jag åkte till Liljeholmen som har öppet dygnet runt (i stort sett). Där fick jag tid direkt för det var helt folktomt, doktorns kommentar när hon kollade i mitt öra var "OJOJOJ, du måste ha JÄTTEONT!!". Vad svarar man på det? Tydligen så var min ena trumhinna taggig och röd istället för lätt konvex och pärlemorskimrande som de ska vara. Så jag fick penicillin utskrivet och de sa att apoteket var öppet nedanför. Så jag gick ner, bara för att se gallret fälldas ner över skyltfönstret. Men det fanns två apotek på våningen under, de var också stängda. Klockan var nu två så jag skyndade mig in till centralen för att se om de var öppet och det var det! Äntligen vände det, tänkte jag. Men jag hade fortfarande inte ätit någonting och jag hade bara 53 minuter kvar på mitt sl-kort så jag åkte till Axelsberg och var där fem i tre. Affären stängde tre och jag kom inte in. Även konsum var stängt och i princip allt annat. Då orkade jag inte mer utan satte mig på en parkbänk vid mälaren och kollade på alla som badade och änderna som hoppade omkring. Efter en stund så gick jag till Stinas jobb och hämtade nyckeln och sedan gick jag hem till henne. Då vände det!

Jag satt och läste en stund och sen kom Stina hem, hon lagade mat och vi tog ett glas vin och spelade The Sims. Vi gjorde oss själva som gubbar och det var jättekul! Sedan satt vi på balkongen och pratade och åt jordgubbstårta. Idag så gick vi upp ganska tidigt, jag duschade och vi åt frukost. Nu har Stina gått iväg till jobbet och jag ska snart ut på stan för att köpa ett par jeans. Jag sitter och lägger över bilder på hennes dator, så det måste bli klart först. Örat susar fortfarande och jag har fortfarande ett lock där men det gör i alla fall inte lika ont längre. Så nu vänder det! Ikväll är vi ett gäng som ska grilla och fira midsommar!

Nu säger jag trevlig midsommar igen, även om den för andra redan är slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0