Student till Pensionär

Nu är man tillbaka, skolan börjar imorgon. Jag är faktiskt ganska otaggad, lite tråkigt. Det är mest att man måste gå upp tidigt och följa ett klokt schema som känns jobbigt. Plus alla läxor såklart. Det är vid såna tillfällen som jag funderar på hur det är att vara pensionär. Folk säger ju att det är jobbigt för man är gammal och man har inte lika mycket pengar som när man jobbar osv. Men som student har man ju faktiskt inte heller någon bred budget och då måste det väl vara som att ha lov hela tiden? Just nu känns det i alla fall som att pensionen kommer att vara en härlig tid!

Jag börjar 09.50 imorgon och har fyra lektioner, två nya ämnen, en ny lärare. Så det är lite nytt ändå. Snart ska man väl söka högskolor och sådant också. Det känns som om allt går så himla fort!

Jaja, igår så softade jag bara på dagen (kom med båten i söndagskvälls) och sedan åkte jag till Ellen vid femtiden. Det var Jag, Ellen, Albin och Klara som myste hos Ellen. Vi lagade mat, pratade och lyssnade på musik (Albin strängade om Ellens gitarr och lyckades spela med en låt med endast en sträng genom att stämma in och ut den och bara spela på den löst, ganska skickligt) Albin och Klara åkte hem men jag stannade kvar och sov över. Sedan kom jag hem nån gång efter två idag. Vid fem så mötte jag Sofia och vi handlade. Sen fixade vi mat (Stina kom senare) och åt. Supermys.

Nu ska jag snart sova så att jag orkar upp imorgon! Jag ska nog läsa lite i "Män som hatar kvinnor" innan jag somnar bara. Jag har läst dem en gång förut, men det för för två år sedan (eller något) så jag minns inte så mycket. Jag hade inget annat att läsa så jag tänkte att jag lika gärna kunde ta den serien en gång till. Vad jag minns så var de i alla fall väldigt bra!

Kram på alla fina som finns ute i världen!

Kommentarer
Postat av: Farmor Barbro

Så enkelt är det inte.Du har många år framför dig med arbete för att få ihop en bra pension. Så njut av din ungdom ha kul på vägen till din pension.Kram

2013-01-09 @ 18:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0