Spårad vandrare

Hej!

Idag är det alla hjärtans dag vilket är trevligt (egentligen ingen skillnad mot en vanlig torsdag men vi fick geléhjärtan på svenskan så det var gott). Jag repade på håltimmen, det gick jättebra!!

På väg hem tänkte jag att jag skulle svänga förbi Stadsbiblioteket och lämna tillbaka lite böcker, det var ingen större omväg. Skulle kanske ta en halvtimme extra. Jag slutade 14.50, var vid biblioteket straxt efter halv fyra. Sedan gick jag tillbaka till tunnelbanan och skulle åka hem. Då får jag veta att någon vandrar omkring på spåret mellan Gamla Stan och Slussen och därför är all trafik inställd. Jag tänker att det kan väl inte ta sådan lång stund att flytta bort en ensam person från ett spår. Men det gjorde det..Vi stod stilla i drygt en timme, sedan fanns det en buss som gick där alla försökte tränga sig på, jag var nästan först i kön så jag kom på. Efter mig kom det en kvinna med barnvagn, det fanns egentligen inte plats för den men hon bara tryckte in och körde på allas ben igen och igen tills hon kom in. Jag förstår att man kan ha bråttom men ändå. Sedan åkte jag buss, det var röslysen överallt så vi stod mest stilla. När jag kom till Hötorget så fick vi veta att tunnelbanan var igång igen. Så då hoppade jag av där och tog tunnelbanan. När vi körde på bron mellan Gamla Stan och Slussen så såg jag spåren i snön från någon som gått där. Det var självklart fullproppat på tunnelbanan också. Det är väldigt obekvämt och ett tag var det en tjej som bara lutade sig emot mig, inte lutade sig mot min axel, hon lade hela sin kroppstyngd på mig. Det var ju väldigt kul...(ironi) Men jag kom i alla fall hem igen! Då var klockan straxt innan 18. Det var en mindre kul del av dagen.

Nu ska jag spela igenom låten jag ska kunna till imorgon till Black Keys-repet. Jag kommer inte att kunna den, men det är bra att ha lite koll!

Pussar och Kramar till alla på alla hjärtans dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0