Cults Julafton

Hej!

Igår var det Cults julafton, vilket vädergudarna hade uppmärksammat och gav oss snö i julklapp, idag fick vi ännu mer...Men det var vår lilla lilla förening som firade jul. Vi drack glögg, åt pepparkakor och spelade spel. Efter klockan nio var det eftersläpp för resten av skolans föreningar men den mysiga julstämningen låg kvar hela kvällen. Vi hade också chansen att anmäla oss till platser i styrelsen om vi ville vara med i den. Jag anmälde mig på Medlemsansvarig, Utbildningsansvarig och Vice ordförande. Vi får se om jag får någon position. Helst vill jag nog vara vice ordförande. Vi har så lite i skolan (till och från) så jag tror att jag skulle kunna hinna med det. Det är mest roligt! Så länge jag slipper att vara kassör är jag nöjd!


Jag och några andra tjejer skulle vara luciatåg men det gick lite sådär. Det var tänkt att vi skulle ha en lucia och de andra skulle vara tärnor men vi fick alla vara hybrider. Vi hittade ingen luciakrona och alla ville ha rött band i midjan. Dessutom var vi tvungna att fixa till lucialinnena. Vi köpte dem second hand och det fanns bara för barn. De var därför alldeles för korta, så vi klippte av lite till så blev det som en klänning. Det var en mycket mysigt kväll!

Imorgon ska jag äta middag med ett gäng och på söndag blir det kryssning med julbord.

Kram på er!

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0