Skolstart

Hej!

Min skola är enorm! Det är en gammal militärbas och den är otroligt stor! Den är troligtvis större än de tre skolor jag under mina år utbildat mig i tillsammans! Som tur var fick vi en karta hemskickad, annars vet jag inte hur det hade gått. Jag hittade i alla fall till skolan med lite hjälp av Linus och google maps. Under dagen fick vi lite information om kursen på förmiddagen, sedan hade vi två timmars lunch så jag och Linus gick in till centrala Gävle för att kolla om det fanns en bra bokaffär som kanske hade en bok som vi precis hade fått veta att vi behövde. De hade inte den men vi gick omkring lite till ändå. Det var otroligt fint väder så vi satte oss på en parkbänk och solade en stund innan vi gick tillbaka till skolan. Rektorn höll ett tal för oss och jag fick två biljetter till en fotbollsmatch på söndag, konstigt. Jag vet inte om jag kommer att gå eller inte. Det får vi se. Efter ett möte med vår kår och en lång väntan på att köpa kårkort så cyklade jag hem. Linus hade cyklat tidigare så jag försökte hitta själv, jag tog inte den närmaste vägen men jag kom i alla fall hem! Jag cyklade och hämtade mina kursböcker som anlänt och sedan kollapsade jag hemma och åt middag.

Senare på kvällen pratade jag med både mamma och pappa som ville veta hur allt hade gått. Sedan ringde Sofia, vilket var en glad överraskning! Vi skypade ett bra tag också och visade varandra hur vi bor, hon verkade trivas och lät väldigt glad. Vi bestämde att vi ska prata mer framöver och att hon ska stanna till i Gävle nästa gång som hon ska till Sundsvall.

Nu ska jag sova, det har varit en lång dag. Imorgon börjar nollningen och den pågår i en vecka. Jag kommer inte att vara med alla dagar men lite ska jag vara med, i alla fall imorgon så jag får prova på hur nollningen är här. Om den är tråkig så går jag inte de andra dagarna, en enkel lösning.

Godnattkramar från Gävle! <3

p.s. lägger upp bilder på mina nya gardiner imorgon, mormor skickade nya eftersom att de gamla var två olika sorter. d.s.

p.s.2. Min orkidé lever fortfarande, den gröna växten hade fått lite gula blad men jag vattnade den ikväll och hoppas att den återhämtar sig. Hur kaktusen mår är svårt att svara på, den är både gul och grön. d.s.2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0