Plugg.....

Hej!

Jag sitter med plugg upp till öronen, igen. Känns som att det är allt jag gör nuförtiden. Inte så kul. Till imorgon tänkte jag att jag skulle skriva klart Engelska C uppsatsen och helst projektarbetet. Då kan jag imorgon koncentrera mig på svenska inlämningen och kanske på att skriva lite mer på psykologin. Det har varit en jättespurt på projektarbetet och jag har tolv sidor nu. Men en är framsida, en är innehållsförteckning, en är med källor, en är med syfte och frågeställningar/metod/avgränsningar och fyra sidor är novellen. Så det är egentligen bara tre sidors brödtext på själva uppsatsen. Jag förstår inte hur det kan vara så lite! Men mycket tid har ju gått åt till att leta information osv. Jag är nöjd med novellen i alla fall. Nu ska jag bara försöka få in mer text i min avhandling och slutsats. Jag tror att jag skulle kunna skriva ganska mycket i min slutsats men jag förstår inte riktigt vad jag skulle skriva där. Det skulle vara en slutsats om hela arbetet och inte bara min uppsats. Jag måste kolla en gång till på papperna vi fått. Jag känner mig dock ganska lugn nu. Det är ju bara ett grovmanus som vi ska lämna in. Sen har vi fem veckor att redigera med hjälp av den feedback vi får tillbaka. Men jag vill helst ha en bedömning på allt mitt arbete så därför måste uppsatsen vara mer eller mindre klar. Jag känner att det och psykologiuppsatsen faktiskt går lite framför Engelskan och svenskan nu. Psykologin och projektarbetet tar ju slut vid jul och då får vi slutbetyget. Svenska och engelska har vi nästa termin också och då kan jag jobba upp och komplettera då (i värsta fall, jag vill ju ha mvg).

Nu ska jag fortsätta att skriva..Har kört fast lite. Jag har inte druckit te idag, det kanske är därför. Jag ska nog dricka te nu.

Jag lånade en bok idag också, vi ska läsa bok på svenskan. Jag ska läsa "Drömfakulteten" av Sara Strindberg. Jag läste lite på tunnelbanan och den verkar jättehemsk, jag hoppas att det bara är ett första intryck. 

Nu ska jag dricka te..och skriva på projektarbetet. Jag vill bara att allt ska vara klart!

Snart får jag åka hem i alla fall. Det ska bli jätteskönt! Blir långledigt för min del, både v. 43 och 44. Men jag känner att jag behöver det. Huvudet är fullt med gröt och bomull. Inte någon härlig känsla precis.

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0