Min dag

Hej!

Idag hade jag piano, fick mer transponeringar i läxa. Hade engelska, läraren var sjuk men vi fick ut en uppgift som vi ska arbeta med. The Real Life-project heter det. Vi ska hitta någon som nu bor i Sverige men som egentligen är från ett engelsktalande land. Vi får inte känna personen och tydligen är det jättelätt att hitta såna människor..

Well well. Sen hade jag lunch och håltimme. Jag gjorde klart pianoläxan (transponeringarna) och fick samtidigt massage av Markus så det var nice. Sedan pratade jag bara med folk.

På ensemblen har vi nu fått välja egna grupper, jag är med David, Albin, Maria, Markus och Josef. Det är "brötblock" nu, vi kör lite springsteen/patty smith (Because the night) och en låt till som jag inte minns vad den hette. Vi hade ingen sångare idag så det var lite svårt att köra igenom men vi spelade lite i alla fall. Den andra låten är väldigt enkel och innehåller många solopartier så vi jammade lite. Mina solon var inte så bra för jag har ju aldrig solat förut plus att jag bara kunde använda en hand (den andra gör ont men jag kör på med voltaren!). Men det var i alla fall väldigt roligt! 

Sedan åkte jag hem, åt mat och sen har tiden bara sprungit iväg. Jag vill ta en kopp med kvällste men då kommer jag inte att kunna sova, och det är dumt.

Kram!
Mina finaste dårar! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0