Helgen

Hej!
Detta var min helg
  • Fredag, Magicians with balls. Trollerishow på boulevardteatern. En bra show med inslag av komik, väldigt rolig.
  • Lördag, upp tidigt och åka båt. Gå på konstutställning och kolla på bl.a. Jennies glaskonst om tid. Väldigt coolt. Hem, äta lite. Iväg till Moa, fixa sallad, sortera tuggummipäsar med Tobie och Elsa. Tobies värsta fiende är Extra White i silvrig påse som ändrar deras design pyttelite då och då, vilket gör dem svåra att sortera. Äter sallad, spelar spel med Tobie, Moa, Elias och Elsa. Dricker kaffe för att inte somna så tidigt. Sover över på bäddsoffan, somnar vid fem, sex tiden.
  • Söndag, vaknar vid tio, äter superfrukost. Elsa går hem med hundarna, sedan åker Tobie och Elias. Elias övningskör. Kollar på videos med Moa och dansar till "Singleladies" av Beyonce. Svår dans..Går till en loppis hos Moas granne. Åker med Moa och Ingvar till stånga. Går sista biten hem. Äter, sitter på trappen och läser. Tar det lugnt, är ganska trött. Äter grillat.
  • Måndag, går upp tidigt och åker till tandläkaren, får skjuts av mormor, de är försenade och sedan är jag där inne i en minut. Tanden kommer ut rakt vilket såklart är bra, får veta att tungan är den bästa tandstälningen så tanden kommer troligtvis ploppa ner på rätt ställe. Annars blir det tandställning. Åker hem med mormor, hon har fått för sig att det spökar på hennes gård. Packar, äter rester och melon. Tar buss in till stan, går och beställer linser och böjer till mina solglasögon. Åker till atterdags med mamma och handlar frukt, macka och en cola (färdkost). Åker och fikar hos farmor och farfar. Rabarberpaj, vanlijsås och te. Åker till båten. Får vänta en halvtimme på pendeln, bryter ihop lite grann. Får vänta tio minuter på tvärbanan, får vänta en kvart på tunnelbanan, bryter ihop lite igen. 55 minuters väntan på en resa som normalt tar en till en och en halv timme. Kommer hem, dör nästan av trötthet. Skickar uppsats till mamma för korrekturläsning. Ändrar i texten, går och lägger mig.
  • Tisdag, vaknar med jätteont i halsen. Sitter på ett  jättekonstigt ställe. Djupt inne någonstans känns det som. Är fortfarande trött, somnar nästan om flera gånger. Sms:ar mamma, efter rådgivning stannar jag hemma. Ska sjukanmäla mig nu. Har mailat in uppsatsen och mailat lärare om vad jag kan ta igen. Hoppas att halsontet ska gå över och ska snart gå ner till konsum och köpa ingefära och honung.
En fin helg, förutom det sista. Nu ska jag vila.

Kommentarer
Postat av: Anonym

krya på dig. kram farmor

2012-05-15 @ 22:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0