Tågluff!

Hej! Igår spenderade vi hela dagen och natten på tåg. Första tåget till hamburg spenderade vi fyra timmar sittandes i en korridor. Det var ändå helt okej. Nästa till münchen hade vi platser ( en tysk räddade mitt, Matildas liv sa jag höll på att mosas av min egen väska när den skulle upp på en hylla. Nattåget var ganska hemskt. Försök att sätta dig i en berg och dal bana med ögonbindel och sova sa har du känslan. Men när man somnade var det okej. Idag har dagen varit superfin vi hamnade först på en öde station men efter hjälp av en hjälpsam österrikiska. Puss på henne! Vi vandrade runt, hittade massvis med flashiga hotell med kristallkronor och röda mattor. Det var lite dyrt sa vi åkte till en mindre station men fortfarande i Wien. Vi hittade vandrarhem,duschade av oss och gick ut på stan. Vi gick runt ett tag FOR att leta efter bakelser men alla "cafeer" här är barer. Vi satt i en park ett tag, gick omkring en stund till och köpte frukt. Efter apfelstrudel (vet ej hur det stavas) och middag kom vi tillbaka till vårat älskade och underbara boende. Snart ska vi sova och lite sånt. Sammanfattning: TÅGLUFF är fint men spontanitet är utmattande. Puss på er alla underbara! Imorgon är planen att ta nattåg till Venedig och sedan vara där ett tag, vi får se hur det går. Vi vet inte när vi får internet tillfälle igen sa bye FOR now ursäkta röran, för lite sömn förvirrar, men vi har det underbart och har härligt väder                                                             fast fortfarande i Wien

Postat av: farmor Barbro

Vad kul att kunna följa hur ni har det. Efter några tågturer vänjer ni er med hur det är.Jag har åkt inlandsbanan till Gällivare tur och retur så jag har lite känsla hur det är att sova på tåg.Njut av resan och ha det så bra. kram på er alla tre.

2012-06-17 @ 23:18:31
Postat av: Marlene

Mmmm, vad jag blir sugen på att komma med.Österrike men framför allt Schweiz är DYRT det blir lite bättre i Italien. Kram på Er och ta hand om varandra

2012-06-18 @ 08:28:08
Postat av: Dad

Kul följa Era strapatser här.ha det bra, Italien blir kanon/Anders

2012-06-18 @ 11:29:15
Postat av: Åsa

Tänker på er hela tiden, kul att höra om alla strapatser. Njut av livet! PoK.

2012-06-18 @ 13:50:13
Postat av: Pappa

Härligt att höra från er resa. Var i Italien för första gången i höstas......underbart. Skulle gärna vilja vara med er Kram / Micke

2012-06-18 @ 14:01:51
Postat av: Marie

Hej på ER!!

Att sova på tåg är ju som att vaggas till sömns:):)

Italien, så härligt! Blir nästan lite avis:) Uteserveringar, pasta, vin, mode bara allt av det bästa:)NJUT!!