Brahms Vaggvisa

Hej!

Imorgon är det Kuhiprov, jag har pluggat lite med Simon idag och kollade igenom allt nu igen medan jag lyssnade på pianolåtar. Rätt som det var kom en bekant melodi fram, Brahms vaggvisa. Nästan så att man somnade. Nej, riktigt så trött är jag inte.

Idag har jag faktiskt bara haft en lektion. Det var piano. Vi transponerade lite, min plan är att vila nu idag och imorgon och börja spela som vanligt på torsdag. Min pianolärare håller inte med, eller han säger att jag ska ta det försiktigt. Så jag får väl göra det. Det känns bara som att jag missar så himla mycket! Idag så var jag t.ex. inte på ensemblen. Jag får ju ändå inte spela så det var ju inte så stor idé. Istället pluggade jag med Simon, gick några ärenden och åkte hem. Snart så ska antingen jag till Sofia eller så ska hon hit. Vi ska prata med en forskare (på engelska) det är vårt projekt på engelskan nu. "The Real Life Project", vi ska prata med någon från ett engelsktalande land och fråga lite om kulturskillnader om man jämför med Sverige och lite sådant.

Jag hoppas att hon kommer hit, pendeltågen går så sällan så jag skulle inte kunna komma hem förrän sent och jag börjar tidigt imorgon, riktigt tidigt. Halv nio, så jag måste gå upp straxt efter sex. Men vi får se hur det blir!

Nu blir det lite mer plugg tror jag. På något sätt. Kanske lite pskologi och anorexi (rimmade). Det är en jättehemsk sjukdom! Den blir bara hemskare ju mer man läser om den.

Kram!
 
En gammal bild från tvåan, egentligen bara ett halvår gammal. Men det är ganska länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0