Ledig!

Hej!

Idag är jag ledig. Jag vaknade ganska tidigt av att familjen ovanför gick upp och sådär men jag låg kvar till halv åtta. Sedan kollade jag på en film och åt frukost, gjorde i ordning mig och gick ut på en promenad. Jag promenerade runt kvarteren lite, var ute i ca. 35 min. Det var fint väder och jätteskönt! Jag längtar till våren/sommaren då man kan ut och cykla jättelångt! Speciellt längtar jag till att få cykla hemma på mindre vägar och kanske cykla och bada...

Nu har jag gjort lite läxor, franskan är klar och nu ska jag kolla över svenskan lite. Vi ska skriva en novell. Om jag vill ha ett slut som är lite: "men vad hände nu?" så är jag klar. Vill jag ha ett slut som är lite mer klargörande så är jag inte klar. Jag har dock inte bestämt mig än så framtiden får utvisa hur mycket mer jag ska skriva på den haha. Men den ska vara inne på fredag (eller första utkastet) så jag får börja fundera över det. Jag kanske skickar över till mamma så får hon också läsa och se vad hon tycker...Om hon har tid.

Jag har även tränat på "medveten närvaro" idag. Vi har fått som ljudspår att träna till (jag går en ACT-kurs dvs. en kurs i stresshantering).

Nu ska jag plugga lite till, eller läsa och sen kanske jag kollar lite på tv. Det är SKÖNT att vara lite ledig ibland! Dom kommande två veckorna kommer vara softa, det är sökningsveckor och då har vi inga musiklektioner :/. Så den första veckan går jag i princip bara i skolan måndag, onsdag och fredag (på tis och tors har jag en lektion på hela dagen). Veckan efter det så är det temavecka! Det ska bli superkul. Eller jag hoppas i alla fall att det blir lika roligt som sist! :). Det enda som är tråkigt är att jag kommer troligtvis inte ha en enda pianolektion på en månad! Dom senaste två veckorna så har det varit lov och sedan ACT-kurs och sen kommer vi osm sagt inte ha några musiklektioner. Jag kommer att bli DÅLIG! Eller kanske lite ringrostig...Hoppas inte!

Kram!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0