Har idétorka och kommer inte på någon bra rubrik....

Hej!

Idag var det andra dagen i skolan. En ganska soft men ändå jobbig dag. Jag började tio i nio med ins/så. Vi har bytt lärare så nu har vi istället för Mats en som heter Jakob. Vi pratade om pianots historia och lita annat. Vi fick läxa...varsin pianist och så ska vi lyssna ut tre låtar som vi gillar och skriva en sida "biografi" om pianisten. Jag fick Vladimir Horowitz, duktig men det är jättesvårt att hitta information om honom! Får de hur det går, hitintills har jag knåpat ihop en halv sida, nästan. Det är välfigt mycket läxor nu! Har redan fått fem-sex stycken och det är andra dagen i skolan!

Efter det hade jag hål i en timma. Jag och Ellen tappade bort varandra men jag hittade Moa i studieverkstaden istället. Jag läste filmkunskapen och hjälpte Moa med matten. Sedan skulle jag ha gemu. När jag går bort till salen så står det massa andra människor där och jag frågar vad dom gör där (ungefär). Då har vi bytt sal, så jag och en kille osm heter Niklas springer ner en trappa, där finns det två dörrar och vi funderar på vilken vi ska knacka på. Niklas väljer till sist dörren han står framför, så han knackar och då öppnas dörren framför mig haha! Så då gick vi in i rätt lektionssal, vi jobbade med funktionsanalyser. Jag var jättetrött så det gick lite segt på arbeta själv uppgifterna, jag kunde det redan men ändå. Blev i alla fall klar med det vi skulle vara klara med i slutet av lektionen.

Jag åt lunch med några tjejer och sen hade jag bokat pianorum så jag skyndade mig lite för att jag skulle vara där i tid. Nyckeln fanns inte..Så det blev inget pianorum för mig. Istället så blev det en lång håltimma (vi hade ingen ensemble) till datorkunskapen.

På datorkunskapen jobbade vi i powerpoint, jag hade precis gjort en jättepillig grej klart, då går brandalarmet och datorn dör. Alla springer ut och står och fryser tills vå får gå in igen, då är lektionen nästan slut och mitt arbete borta. Tur att det inte var ett inlämningsarbete utan ett test.

Jag sprang till bussen, småsprang först där som deet inte fanns is, sedan sprang jag lite till för att det är såhär: Ju närmare man kommer busshållplatsen desto jobbigare är det att missa bussen. När jag är några hundra meter bort så ser jag bussen komma. Utan att tänka så börjar jag spurta på isen. Jag hann med bussen och mirakulöst nog så trillade jag inte, jag hade lite tur också för om det inte stått någon annan vid busshållplatsen så hade inte bussen stannat och då hade jag missat den.

Väl hemma åt jag en apelsin och en kaka som jag fick med från mormor <3. Nu ska jag...göra nåt. Troligtvis nåt plugg eller liknande.

Kram!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0