2011

Hej!

Skrev nästan 2010 på rubriken. Det hade ju funkat också, men det hade varit fel för nu är det 2011! Ett år tills jorden går under (om man tror på det) eller ett år tills allt kommer bli mycket bättre (någon indianstam har tydligen sagt det, det är det mera posivtiva alternativet). I vilket fall så ska jag försöka se till att det här blir ett bra år med mycket roliga saker!

Gårdagen var lugn. Var hemma med brorsan på dagen och sedan lagade jag mat tills mamma kom hem. Mormor och morfar svängde förbi och åt med oss. Vi kollade på tv, katten sov i min säng. Runt tio hör jag att nåt trillar på mitt rum, jag går in och ser då att det ligger massa saker på golvet. Jag försöker hitta katten för att se vart ifrån alla saker kommer, men jag ser honom inte. Vad jag ser är att han tydligen har rasat ner lite grejer från min hylla. Jag börjar plocka upp grejerna och ska sätta tillbaka dom, då ser jag två små ögon som kollar lite skyggt på mig. Katten har alltså på något sätt hoppat från mitt piano (troligtvis) och upp på hyllan, bakom böckerna. Där har han sedan gått hela vägen till slutet och där valde han att putta ner lite grejer. Jag blev såklart lite småsur på katten för han brukar inte få vara i mitt rum men jag lät honom vara där för att vara snäll. Så jag "kastade" ut honom, senare på kvällen så kollar han så ledset på mig så jag fick dåligt samvete. Kanske släpper in honom på mitt rum en liten stund ikväll, får se.

Jag och mamma kollade på en film, en tolkning på Jane Austens " Stolthet och fördom" en av mina favoritböcker. (som självklart måste läsas på originalspråk inte någon nymodig översättning). Det här var en tolkning som utspelade sig i Indien. Den engelska titeln på boken är "Pride an prejudice" Den här versionen hette "Bride and prejudice". Ganska bra men som alltid, boken är bättre.

Nu ska jag göra en brasa för det är lite kallt, det är lite snöstorm ute. Men det var värre igår.

Kram!! Gott nytt år!!<3

Kommentarer
Postat av: Farmor o Farfar

Kram på dig och Gott Nytt År

2011-01-02 @ 12:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0