Duktig Tjej!

Hej!

Nu har jag precis varit och sprungit+tränat i 35 min! Duktigt tycker jag.

Idag hade jag ins/sång. Fick veta att om man ska bli riktig pianist måste man köpa mainstage och grejer till det för typ 20.000 En av eleverna påminde våran lärare om att vi får ungefär 1.000 kr i månaden så det blir ju lite svårt. Jag redovisade om Vladimir Horowitz också. Skönt att det är över haha :). Nu har man gjort det!

Sen hade jag hål, då kollade vi på ensemblerna som spelade upp. Alla var grymt bra, som vanligt haha ;). Sedan skulle jag ha gemu, alla ville kolla på uppspelen så jag och Elenoor ritade en vacker teckning till Peter (En kvintcirkel innuti ett hjärta, under skrev vi PETER ÄR BÄST! och ett hjärta till. Runt hjärtat med kvintcirkeln så ritade vi massor av klavar, förtecken, noter, takter osv.) Han sa att han blev lite rörd över teckningen och vi fick ledigt! Han sa att det var för att vi låg så bra till i kursen, men jag tror att det var teckningen haha!

Vi skulle repa med min ensemble efter gemun, i tjugo minuter innan vi skulle spela upp eftersom att vi aldrig haft båda gitarristerna på plats när vi tränat. I och med att vi inte hade nån gemu så gick jag och Jonathan (trummisen) dit lite innan, alla var redan där för dom hade hål förutom en sångare men hon kom sen. Så vi hann repa igenom och det kändes bra.

Vi spelade upp. Det gick snabbt, jag var nervös men inte så nervös att jag mådde dåligt av det. Det var en förbättring. Örn och Seth gitarristerna fick dock vända sig mot mig och hjälpa mig vid solot för jag hade lite problem med takterna där (jag solade inte men jag ska ju spela på solot också).

Sist på dagen hade jag datorkunskap, vi pratade om olikas photoshop affischer. Jag ville inte visa min för klassen så jag ska snacka själv med David sen (troligtvis nästa lektion).

Efter skolan gick jag och handlade fördelsedagspresenter och ett par strumpbyxor till mig själv för 20kr. Ganska bra tyckte jag, har dock inte kollat om dom passar...

Nu ska jag göra läxor, ikväll blir det till  att laga köttfärssås. Först ska jag ta en frukt eller nåt för jag är lite hungrig och det är ju viktigt att äta och sånt när man har tränat :).

Kram!!!<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej !

Härligt att höra att du numera blir "lagom" nervös ( eller vet inte om det går att vara lagom nervös hm..)men jag är säker på att du förstår hur jag menar och visst känns det skönt när det är gjort !!!

Bra med träning !! eftersom bättre kondition=längre tid med bättre koncentration. Det är ju extra viktigt när det är mycket plugg.

Själv spelade jag 2 matcher i hockeybockey i måndagskväll och tempot var INTE lågt så snacka om att jag har hittat muskler jag inte trodde fanns.

Härligt att få hem dig i helgen kram mamma

2011-02-09 @ 19:54:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0