VÅR!

Hej!

Nu är det vår!

Idag var jag i skolan, hade ännu en superrolig samhälleslektion. Några i klassen var biståndsarbetare och resten var invånare i ett land som dom ville hjälpa. För att vi skulle svara på frågor så skulle dom följa våra seder, för att vi överhuvudtaget skulle säga något så var dom tvugna att ta av sig skorna och sätta sig på bänken (det var inget vi sa utan något dom skulle lista ut själva). Sedan så var vi också lite blyga för främlingar så vi kunde bara svara ja och nej (när dom väl satt på bänken med skorna av annars sa vi ingenting). Vi som folkgrupp ville inte ha deras hjälp. Vi skulle svara ja på vilken fråga som helst om dom kollade oss i ögonen och log när dom frågade. Om dom inte gjorde det så var svaret alltid nej. Det var väldigt kul hur svaren blev någon gång. T.ex.

- Vill ni ha våran hjälp?
-Nej.
-Klarar ni er utan den?
-Nej.

Haha lite kul. Sedan spelade vi lite tv-spel innan gympan (eller jag kollade). Spelade badminton på gympan och hade den bästa uppvärmningen någonsin som leddes av Moa och Emil. Haha vid ett moment så skulle vi hjula ett annat så lade sig Emil på golvet och rullade några meter i hopp om att alla skulle förja efter. Det gjorde vi inte...Haha men det var en superbra uppvärmning och när dom hittade på massa roliga saker så ville man vara med :).

Efter det hade jag eos. Jag orkade inte skriva på uppsatsen så jag gjorde en kostymskiss istället av tyg. Jag klippte och klistrade en kjol, en svart långärmad tröja, en vit t-shirt, ett par slitna byxor och en skinnjacka! Skinnjackan såg dock lite ut som en kavaj så jag skrev bredvid vad allt var.

På engelskan fick vi kolla på Horton! <3

Sedan var det sånguppspel alla var SUPERDUKTIGA ikväll igen! :) <3

På tvärbanan på väg hem så hoppade jag, Albin och David av vid en station för vi ville kolla på en laxtrappa. Albin var lite galen och sprang ut på en cementgrej...Sedan tog vi tvärbanan, jag hoppade av och tog buss. Nu är jag hemma. Om tio minuter börjar Greys Anatomy.

Vilken UNDERBAR dag! Igen!

Kram!! <3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0