Jag.Är.Lite.Konstig.

Hejsan!

Idag började min och Ellens dag tidigt. Vi skulle åka till Tyresö för att hitta en second hand affär vi hört talas om..Vi hittade inte den och orkade inte leta så mycket...Så vi kollade runt lite och sen gav vi upp och gick istället in i centrumet för att kolla lite snabbt vad det fanns för affärer. Jag fyndade en stor grå tröja för 100kr (hade förut kostat 249kr). Sen drog vi vidare till handen för att shoppa lite.

Jag skulle leta efter underkläder och strumpbyxor. Det blev inget av det för jag glömde strumpbyxorna och underkläder fanns det inga jag gillade...Men jag fyndade lite annat! Jag hittade: Ett par byxor, Den gråa tröjan, Ett par örhängen, ett halsband och (tro det eller ej) något osm jag aldrig trodde att jag skulle köpa. Nämnligen en body! och ännu mer otroligt! Den var i spets! :O. Ja inte riktigt jag kanske men jag ska bara använda den under den stora gråa tröjan för där behöver man nåt sånt....Nästan allting var på rea och jag fick alla odm grejerna för mindre än 500kr! Nice tycker jag! Det var lite mer än vad jag hade tänkt handla för och därför köpte jag inte bodyn först utan hängde undan den, visade Ellen vägen tilltunnelbanan för hon skulle in till Stockholm C och träffa Linnéa från våran gamla klass. Sedan satt jag och väntade på bussen och funderade på om jag skulle gå tillbaka och köpa den. Jag funderade på vad jag kunde ha den till osv. Jag brukar egentligen inte riktigt ha sånt men färgen var så fin! Den var typ crémevit-gul-beige nånting alltså det går inte att beskriva färgen men den var jättefin. Men jag tog i alla fall bussen hemåt. När jag hoppat av vid trollbäcken och gått halvvägs hem så bestämde jag att jag ville ha den. Jag bestämde också att jag inte skulle orka att åka tillbaka nästa dag. Så det var bara att hoppa på nästa buss haha och därav har ni rubriken: Jag.Är.Lite.Konstig!

Men jag gjorde en god gärning idag! När jag stod och väntade på bussen för att åka tillbaka till handen så kom en asiatisk kvinna fram till mig och förklarade på väldigt bruten svenska att hon inte kunde prata så mycket svenska och skulle försöka att beskriva vägen för en kompis. Jag fick då prata med kompisen (minns inte vad han hette) och förklara vägen haha. JAG som nybliven stockholmare som precis lärt mig bussnummren haha men jag lyckades för dom kom fram precis innan jag hoppade på min buss. En god gärning :D

Nu har jag nästan precis kommit hem okej jag har varit hemma i en halvtimme. Nu ska jag snart göra läxor och senare ikväll blir det till att laga pasta carbonara för det har vi köpt hem grejer till. Vi köpte euroshopper bacon och jag är lite tveksam till den men man gör ju sås till så det borde funka :D

Kramar!<3


mina vackra dårar :D

Kommentarer
Postat av: Moa

älskar älskar dej!

2010-09-13 @ 20:32:12
URL: http://keepondenying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0