Debatt och Brödrost

Hej!

Idag hände det mycket. Först var min kör inställd...:(. Synd! men det betydde samtidigt sovmorgon. Så det var nice :D jag började vid tio med gympa. Styrketräning...suck! Jag var med Johan han var typ jättetränad...men han peppade mig bra också :D. Man blev helt slut och kröp typ mellan stationerna mot slutet haha...Jag kommer helt klart ha träningsvärk imorron! Hoppas att man kommer ur sängen...

Sen hade jag hål...i typ två timmar...lite drygt men jag och Moa pluggade lite...lite...och satt ett tag med Jabba och Jocke i repan. Skitkul haha...:D Jag fick också reda på vad en altgitarr är...Toto kom på den smarta idén att fråga i repan. Det visade sig att en altgitarr har tjockare hals och är lite kortare mm. Just det! Jag har glömt bort att säga varför jag behlvde veta det haha...Jag vill ha ett hårt case till min gitarr för jag vill ta med den upp hit. Och det caset jag har nu är så tunnt...Så jag kollade vad ett sånt kostade på musikbörsen...det billigaste kostade runt 700kr. Men sen hittade jag ett altgitarr-fodral på tradera för straxt över 300kr...Men som sagt så passade det ju inte :/ tråkigt...

Efter det väldigt långa hålet hade jag GeMu. Man skulle fylla i lite skalor...det gick hela lektionen till det. Näst på tur var ensemblen...Vi skulle vara där 10min tidigare pga. en debatt som vi skulle på (kommer till det). Vi skulle välja nya låtar. Vi var lite oense men efter röstning blev det "Varje gång jag ser dig" och en annan låt med Bo kaspers orkester....Vi har svenskt-block nu. Jag ville ha Michelangelo...och trummisen också men vi blev nedröstade haha...men så är det...senare såg jag att i Bo Kaspers orkester-låten så stod det: Endast piano första gången..JAG KOMMER DÖ! Jag var sjukt nervös för lite ackord...nu blir det mer...

Vi hade ingen hel ensemblelektion för sen skulle vi på debatt. Det var riksdagspartierna som var där för att debattera. Det var väldigt intressant och jag vet hur jag ska rösta imorron (vi röstar i skolan). En kille var riktigt duktig på att snacka! Han tänkte snabbt och var vass i munnen...Helt enkelt en skitbra retoriker som visste precis vad han gjorde...minns dock inte vilket parti han repsesenterade men jag tror att det var ett högerparti...

Sen gick jag och Ellen till bussen och på vägen dit så skulle jag köpa en brödrost :D. Jag hade kollat in en för 99:- det måste ju inte vara nån bra...bara en som kan rosta brödet liksom. Jag var därinne igår och dom sa att den skulle komma in idag...Det hade den inte..Så istället kollade jag på en osm kostade 149:- jag frågade en som jobbade där och han sa att det var ju ingen lyxsak men den fungerade helt okej. Då undrade jag vart jag kunde hitta en sån för jag såg ingen kartong med sån bild på...Då sa han att den också var slut...Men han hade två skylt-ex och undrade om jag ville köpa ett av dom...Jag var lite tveksam för jag visste ju inte hur länge dom stått där...men han sa att jag fick den för 99:- jag tänkte lite och sen slog jag till haha...Tänkte att man kan säkert rengöra den på nåt sätt och rosta något som man inte äter första gången typ nån gammal brödkant eller nåt....Vi överlever nog haha :D

Sen åkte vi hem och gjorde pannkakor och nu är jag mätt och glad! Lyckades vända många pannkakor!

Nu ska jag kolla över franskan som är till imorron....Kramar!!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0