Tisdag!

Hej!

Ett snabbt svar på en kommentar: Min hyresvärd var tvungen att stänga ner internet för han skulle dra om nån sladd för det skulle komma någon idag och kolla varför det gick så segt....

Just nu håller jag på och kämpar med att planka av Veronica Maggios låt "Dumpa mig"...det är inte lätt...och den sätter sig på hjärnan...det kommer bli jobbigt för Ellen när hon kommer hem och jag bara sjunger på den hela tiden haha ;). Jag har lyckats med att planka av formen...och jag har skrivit upp lite pianoljud som jag tror är med...Nu ska jag alltså lyssna på låten och skriva vilka ackord det är...på gehör...man ska tydligen lyssna på basgången för att höra grundtonerna men jag hör inga bastoner..får fortsätta kämpa men jag trooor att det kanske mäjligtvis kan börja på ett B...kanske Bb? Nä jag får kolla mer på det sen.

Jag slutade tidigt idag. Halv tre. Jag hade datorkunskap sista timmen. Min lärare var på någon konferens så vi hade en kille som jobbar på kulturnyheterna på svt som vikarie...Det gick väl ganska bra men jag hade en otrolig idétorka. Jag kom inte på nåt som jag kunde göra...det var lite jobbigt...Jag sprang till bussen (hade ca.6 min på mig och normalt tar det väl 8 i min gångtakt ni som känner mig vet att den är ganska snabb). Så jag typ sprang och folk stirrade på mig. Sen var jag nästan framme och det var en minut kvar tills bussen skulle komma så jag fortsatte springa men egentligen visste jag ju att det var lungt. NÄr jag är ca. 50m från busshållplatsen så ser jag bussen köra därifrån och då kollade jag klockan och den var en minut FÖRE det att bussen skulle gå....Dålig stil...så jag fick vänta på bussen i en halvtimma och sen kunde jag åka hem.

Nu har jag ätit lite mellis och som sagt jobbat på låten. Det har nästan gått en timme sen jag kom hem så jag får jobba på om jag vill bli klar ikväll...:/

Vi hade ensembleuppspel idag!!! Jag var jättenervös men idag var det bara benen som skakade och inte händerna (inte lika mycket som förra gången i alla fall) Jag behövde inte heller sätta mig i en korridor och darra ett bra tag efter utan kunde gå med och hålla några som skulle äta sällskap! Stort framsteg!!! :D

Nu ska jag väl jobba på...såg precis mejl att rytmus ger ut fribiljetter till nån föreställning på folkoperan haha ska kanske kolla med Ellen om hon har lust att gå skulle vara intressant...:)

Kram!!<3

p.s. Till Fanny (om du läser bloggen) en liten unge på bussen idag hade likadana humörsvängningar som du (i videon när du slår på ett träd) haha d.s.

haha måste göra en specialare och lägga in en grej till...Emil i min klass är på älgjakt...Jocke kallade honom för "en riktigt tung kille" hahahaha sjukt kul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0