Nu är det vinter!

Hej!

Här blåser det, snöar och är allmänt kallt, isigt och ruggigt. Det är alltså vinter. Kan väl vara mysigt, men inte när man har kalla skor. Måste byta när jag kommer hem igen. Eller köpa nya, men jag kollar hemma först!

Idag så hade vi instrument/sång. Vi gick igenom hur man kopplade synthar förr i tiden och så gick vi igenom färgningar. Dvs. Ackord med sjuor osv. Sen blev det brandövning på mitt hål. Sprang ut i trekvartsärmad tunika och strumpbyxor. Mysigt! Nej, kanske inte.Sjukt kallt! När vi äntligen fick gå in igen så var mitt hål nästan slut. Så jag hann inte plugga!

Sen hade jag GeMu vi ska ha prov n'sta vecka så vi fick lite övningspapper. Det är bra men jag behöver egentligen bara träna mest på intervaller och det har jag gjort lite nu sen jag kom hem. Efter Gemun var det ensemble. Det gick jättebra! Idéerna bara flög omkring och nu har vi fixat våran låt! Uppspel på torsdag kväll gaah! Nervöst!

Efter Ensemblen så var det daorkunskap. Vi gick igenom lagen: upphovsrätt. Det var mest basic saker och sedan fick vi sluta lite tidigt :). Jag sprang iväg till bussen. Eller, jag mer halkade iväg till bussen för det var typ en cm is på gatan hela vägen. Det hade snöat/regnat på morgonen och nu frös det..ingen bra blandning om du frågar mig. Jag kom precis samtidigt som bussen så det var snyggt timing och jag slapp stå och frysa! Det fick jag dock göra i trollbäcken för jag ville inte gå hem på isen, det kändes bara som att jag skulle halka och det kändes lite onödigt.

Nu är jag jättehungrig och jobbar med matten. Jag har tränat arm-, mage- och ryggmusklerna idag. Ska träna lite till tror jag men mina magmuskler är redan mos så jag kanske satsar mer på det andra idag. Det blev ingen kondition eftersom att man kan knappt gå ute.

Nu ska jag fortsätta med min matte och skriva klart min bokrecenssion. Jag tror att den är klar men jag är inte säker. Jag måste kolla igenom någon gång till. Sen har jag ju som kära intervallerna kvar. Jag är jättehungrig också men jag och Ellen ska laga mat när hon kommer hem..När nu det blir :/

Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0