Stan

Hej!

Idag har jag varit inne i stan med Fanny, Lina och Mimmi. Vi åkte bussen in vid tjugo i elva. På bussen träffade jag och Fanny Kampo och Andréa. Dom skulle in för att köpa skor :). Vi satte oss i ett fyrasäte (sånt där man sitter mitt emot varandra) och pratade. Efter ett tag gled vi in lite på Frankrikeresan och pratade lite om den och när vi kom till Roma sa vi på skoj att det skulle vara kul om "Roma" skulle kliva på bussen dvs. Dom som var med till Frankrike från Roma. När vi svängde in till pressbyrom i Roma var det många som skulle på. Det var vissa av dom som varit med i Frankrike och vi började gapskratta...Men däremot såg vi inte den mest "utpekade" eller vad man ska säga romeeleven. (ska inte nämna några namn)...Vi åkte vidare och vid tankvärt klev flera på och det utlöste en ny skrattatack för där klev nästa Romaelev på...haha kul hur det kan bli ibland...

När vi kom in till stan så gick jag, Fanny, Lina och Mimmi mot adelsgatan men Kampo och Andréa gick till öster. Det jag skulle leta efter idag var: En kofta och ett par skor. Vi gick runt lite på Adelsgatan. Vi stannade till lite vid Bokia och där hittade jag och Fanny Ranma½ böcker på rea för 5kr/st! Det fanns visserligen bara nr. 15 och 21 men vi köpte dom (en av varje var). Det var det värt!

Vi fortsatte ned på adelsgatan. Fanny hittade ett par shorts och jag hämtade upp en ny Thomas Saabo katalog :). Jag tror inte att någon annan köpte något där...Sedan gick vi upp mot öster. Jag hittade en fin gul kofta men det var lite för dyr så jag kollade hur många det fanns av min storlek och det fanns några stycken. Då kunde jag lämna den sålänge och kolla lite mer. Jag hittade också en jättefin klänning men den hade lite konstig modell. Jag lade undan den men sedan hade jag styrkan att inte köpa den :).

Lina köpte bl.a. en sjal och sedan lite grejor till andra. Mimmi köpte ett par skor (jag hittade inga som jag ville ha så jag får se vad skogarderoben här hemma kan erbjuda...Jag sparar iallafall pengar..) Sedan vet jag inte om vi gjorde så mycket mer...Vi provade såklart lite olika saker...

Vi pausade och åt lite på Max. Där fick Mimmi ett sms från en kompis så hon var tvungen att åka hem med nästa buss men hon hade missat den senaste med tio minuter. Eftersom att vi bor på Gotland så går inte nästa buss tio minuter senare utan en timme senare....Så hon fick vara kvar en stund till.

När hon hade åkt så knallade vi ner på Adelsgatan igen för att jag hade glömt att kolla på Eurosko. Jag var väl kanske inte alltför hoppfull men man kan ju alltid kolla! Så vi gick ner dit och det fanns såklart inga skor...Vi fortsatte och letade efter en kofta. Jag kollade i alla affärer som vi redan hade varit inne i igen och i några nya. Då hittade jag en! En vit kofta blev det (inte lika kul som gult men jag tror att den är bättre ändå). Sedan småsprang vi upp till öster för att åka med min mamma hem.

När jag kom hem så skulle vi nber till mormor och äta mat..Det var jättegott som alltid!

Nu ska jag snart sova. Imorron är det niornas pärkturnering och då måste man vara på hugget!

Kram<3

p.s. Jag kan inflika att jag nu är på den sista boken i Utvandrar serien och därför har ca. 300 sidor kvar :) jag kan också säga att jag börjat läsa Fushigi Yuugi igen och är fast. Men det är så jäkla kul haha (det är manga som Ranma½) det var allt d.s.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0