Midsommar

Hej!

Lägger in kort från midsommar!


Jag och Moa på stranden (Djupvik) Fanny tar kort. Vi cyklade dit från Moa...ca. en mil

Fanny och Moa gick på upptäcksfärd och hittade lite pinnar som dom sen snickrade ihop till en liten stomme för en midsommarstång. Undertiden så grillade jag korv. Jag tappade tre stycken på marken men Fanny och Moa åt upp dom ändå.

Jag och Fanny hjälptes åt att klä midsommarstången efter "midsommarmaten" (grillad korv) jag och Fanny lånade Moas klänningar

Kvart i sju drog vi vidare till Väte till Timans midsommarfirande. Där uppträdde ett liveband som hette Soulit våran favorit var den väldigt söta trumpetkillen.

Sedan har jag inga fler bilder från midsommar men jag kan säga att vi dansade ringdanser i någon timme. När killar går i en ring och tjejer i en annan och så möts man slumpvis tjej och kille...Skitkul!! :D Under "vi äro musikanter" så skulle killarna på ett ställe lyfta tjejerna. Jag och en tjej som heter Agnes var för tillfället ensamma och dansade två tjejer och vi försökte komma på hur vi skulle göra när vi egentligen skulle bli lyfta...Vi tänkte först "fejk-lyfta" alltså bete oss som att vi lyfte något jättetungt. Vi skulle precis börja med det men då kom två killar ur Soulit bandet till undsättning<3 Det var inte trumpetkillen för då skulle jag typ dött men det var gitarristen och en av sångarna. Dom kom fram och frågade - Får vi lyfta?. Vi sa ja fastän dom såg inte ut att ha jättemycket muskler...Men dom lyfte och dom lyfte högt så man blev förvånad nästan så att vi kunde ha suttit på deras axlar! ockej det ar en överdrift...Men poöngen är att dom var mycket starkare än vad dom såg ut att vara :D

Sedan var det konsert och som avslutning var det Polynäsen. Något jag aldrig dansat förut. Det var kul men lite förvirrande. Jag dansade med Fanny som aldrig dansat den förut heller men det var bara att förja dom andra. (precis som jag gjort under ringdanserna också för dom hade jag aldrig dansat heller. Skillnaden var att man alltid hade en kille med sig som kunde). Vid klockan ett hade vi dansat färdigt och vi åkte hem till stugan. Där tände vi ljus och åt lite körsbär. Vi tog med yxan som vi hittat i boden in...Om det kom en yxmördare skulle det kännas lite bättre ifall vi hade yxan...haha lite halvskraja...nejdå. Vid klockan halv tre så var Fanny och Moa ganska trötta så vi gick och lade oss i sängarna men tänkte inte sova...men som alltid så somnade vi...

En underbar midsommarafton!

Nu skulle jag egentligen lägga upp bilder ifrån cocktailen men min dator vill inte ladda upp fler bilder just nu så det får vänta :/

p.s. Till Moa jag såg efter det att jag hade gjort mitt inlägg klart att vi hade nästan samma bilder haha ;) d.s.

Kram<3



Kommentarer
Postat av: Moa

Men va tusan bilderna är ju snygga ;) så självklart att vi valde samma ;)

2010-07-01 @ 12:21:12
URL: http://keepondenying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0