Stångaspelen

Hello!

Nu har det gått två dagar av stångaspelen och två dagar av härlig pärk med varmt väder. Jag spelade på torsdagen med Stånga ett (rockar fett). Vi vann alla våra matcher :). Så nästa år går vi upp en klass. Det tyckte jag var bra gjort för vi hade fyra nya spelare som aldrig hållit i en boll ungefär. Men det gick bra alla var skitduktiga. Särskilt våran pärkkarl Nora som vi hissade sen haha.

Efter matcherna så åkte några till Liffride och badade men jag osm inte gillar att bada i det träsket åkte hem och duschade istället. Sedan var det grillning hos Nora. Alla kunde inte komma men vi var sex stycken. Jag och Lottie blev totalt utklassade av Agnes i krocket....jag fattade ingenting jag bara slog på bollen åt nåt håll som dom sa haha. Vi grillade och åt. Efter det var alla lagom trötta men vi spelade lite kubb. Två gånger faktiskt för vi ville ha ett försök till. Vi förlorade då med så det gjorde kanske ingen större skillnad....Sedan körde vi lite yatzy. Frida fick mindre poäng totalt än vad man skulle ha på det övre systemet (alltså när man skulle ha ettor till sexor. Vi körde i ordning för det var enklast). När vi kört en omgång så bytte vi spel, alias var nästa. Jag kan inte riktigt förklara hur man gör men det var sjukt kul och jag minns inte sist jag skrattade så mycket.

Idag spelade jag lite mer pärk med Stånga två (kämpar på). Det gick väl sådär. Vi spelade tre matcher mot samma närlag. Jag behöver kanske inte säga vad jag tycker...eller ja det äör ju min blogg. Jag tycker att man hellre ska förlora ärligt än att vinna oärligt! Det dom gjorde skulle kanske inte gett oss någon vinst men man vet aldrig hur laget reagerar på en tia mer här och där. Sen är ju när kända för vissa andra saker men så är det bara. Det får man acceptera...typ. Vi hade en ny pärkkarl, Fanny :). Det gick bra hon var jätteduktig. Tyvärr så var det här nog sista  året för detta pärklaget för folk flyttar osv.

Imorron ska jag kolla frampärksmatch klockan nio. Sen ska jag stå i lotteriet 10-12 korven12-14. Så nu ska jag gå och läsa lite och sen ska jag nog sova för jag är sjukt trött efter allt springande ;D.

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0