Biblioteket

Hej!

Idag spelade the Bilts minus Josefine på Biblioteket i hemse. Vi har förut spelat och har en gång haft för lite låtar och en annan gång lite för många. Idag skulle vi spela i ungefär 40min och vi spelade i 45 och då tog vi bara bort två låtar under våran repetoar (vet inte hur det stavas men jag tror att dom flesta fattar vilket ord jag menar). Alla stämmor funkade också och vi var jättenöjda! För första gången gjorde vi ett så gott saom felfritt program rakt igenom! Vi fick betalt också och det gjorde ju inte saken sämre...

Nästan direkt efter vi hade spelat klart så skyndade jag och mamma vidare till Johans fotbollsmatch i fardhem. Vi missade lite i början men inte mycket. Det slutade 1-0 till Johans lag (FG86). Deras mål kom i slutet av andra halvlek bara fem minuter innan avblåsningen. Det var alltså en väldigt jämn match men under andra halvlek så märkte man att det andra laget blev lite tröttare mot slutet och Johans lag fick många chanser till mål och till sist fick dom in bollen :D. (dom spelade mot hansa hoburg)

När dom spelat klart och duchat så åkte hela laget + familjer till holmhällar för att äta och bada :D. Det var nämnligen sista matchen innan sommaruppehållet. Fotbollen fortsätter den 24 juli tror jag. Vi pt som sagt mat. Jag åt schnitzel, den var ganska god. Sedan åkte alla ner till stranden. Jag badade inte men vadade runt lite i vattnet och sedan solade jag. Vi var inte där så länge så jag hann nästan inte att bli uttråkad...bara lite haha. Jag är inte något stort fan av att bara ligga och steka jag vill göra saker!

Vi åkte hem, handlade och tog en sväng förbi till familjen Hallin för att kolla på deras kattungar. Vi funderar på att skaffa en...så Johan inte blir så ensam i höst om jag sticker till Stockholm. Jag vill att vi ska skaffa en orange kattunge för dom är så gudomligt söta! Den här katten är lite långhårig och svart/brun. Den är jättesöt! men jag vill ha en orange katt....en sån där som är lite randig dom är så himla fina! Älskar orangea katter om jag skaffar katt när jag blir vuxen så ska den vara orange!! så det så!

Vi åt tacos och jag hjälpte mamma att måla lite. Nu funderar jag på om jag ska läsa en stund eller om jag ska kolla på en film...Jag läser just nu en ganska tråkig bok men jag kom på att om jag läser ut den riktigt fort så kan jag fortfarande ha mycket tid kvar till att läsa annat. Som twilight som jag vill läsa igen...eller någon av dom andra böckerna på mitt rum som bara ligger i en hög och väntar på att bli lästa! (dom ligger inte på hög för jag har stoppat in dom i bokhyllan så gott det går men ni förstår vad jag menar). Jag har också tänkt att läsa stieg larssons trilogi...män som hatar kvinnor och dom. Jag har inte sett filmerna så jag vet inte riktigt om dom är bra men många har tipsat om dom. Förra terminen så började jag läsa men kom aldrig till slutet...kom faktiskt inte ens halvvägt för mycket annat kom ivägen...

Jag ska kanske läsa....

Kram <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0