Tionde december! tio dagar kvar tills skolans slut :O

Dagen gick fort!

Vi hade smahälle som försvann innan man börjat med något (kändes det som). Sedan engelska, vi fick välja varsin bok och sedan läsa i dom. Jag valde " The Catcher in the Rye". Också känd som den boken John Lennons mördare hade i sin ficka när han mördade John. Vissa säger att det var någonting i den boken osm faktiskt fick honom att skjuta John...intressant. Därför valde jag den för jag vill se vad det kan ha varit för något. Lite läskigt är det ändå.

På svenskan gjorde jag och min grupp klart So/svenska arbetet. Sen var det lunch! Det var något liknande potatisplättar men dom var väldigt ljusa. Det var nog potatisplättar som bara blivit vända i stekpannan...eller något liknande.

Efter lunchen var det franska, några redovisade och sedan konverserade vi på franska med hjälp av lite frågor. På matten så fortsatte jag, Josef och Kristina att fråga folk om vad dom tror om musikens och cd-skivans framtid. Nästa gång ska vi göra diagrammet.

Jag åkte hem direkt efter skolan och nu väntar jag på att Ellen ska komma hem så att vi kan fixa nån form av mat. Det var ju extrapris på köttbullar den här veckan så det blir väl kanske det. Även fast vi åt det igår. Men köttbullar är ju gott!

Nu ska jag kolla igenom min datorkunskapsuppsats en sista gång innan jag vågar skicka. Fick tillbaka matteprovet idag! MVG!!! :D :D. Lycklig Chey

Nu kommer dagens juliga sångtext.

Snön ligger tjock på gator och torg
Julaftons morgon jag ska köpa mig en gran
Människor springer om varandra
Åh, det är jul i sta'n

Istappar hänger ned från taket

Det knastrar så skönt under mina skor
Jag tror på tomten att han kommer hem
Dit där jag bor

Tomten, jag vill ha en riktig jul

En så'n som man har när man är liten
Tomten, jag vill ha en riktig jul
Jag vet att du inte gör mig besviken

Tissel och tassel, pyssel och prassel

Det pirrar i magen bakom stängda dörrar
Goda lukter i hela huset
Åh, och änglaspelet snurrar

Stämsång och fackeltåg som lyser upp mörkret

Bjällerklang och slädfärd under månens ljus
Det är en riktig jul för mig
Åh, och julefrid i alla hus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0