Hej

Nu har jag spelat upp och tränat. Våran ena gitarrist var som sagt sjuk och en av sångarna skulle egentligen inte vara i skolan men hon kom till uppspelet ändå. Det gick väl bra. Dom andra var jätteduktiga, jag klantade till det lite på slutet för jag glömde bort vart vi var någonstans. Men min ensemblelärare hade tydligen inte märkt nåt. Han kanske sa det för att vara snäll...haha :) Det var sista ensemblen i år och sista med den här ensemblen :( Kommer sakna alla. Man ses ju i skolan ändå men inte två gånger i veckan (som Hanna sa). Leo tyckte att vi skulle fortsätta spela, men man får väl se hur det blir med det.
Nu ska jag snart ha ljudteknik. Jag håller på att göra klart den. Har ingen inspiration så jag lägger bara på massa konstiga effekter på det jag redan har haha. Blir nog inget mvg..:/.
I morse hade vi kör. Det har snöat hela dagen! Hoppas att dethar slutat när jag ska gå hem. Annars blir det jobbigt. Jag är jättesugen på chokladmuffins som är kladdiga innuti för Louise berättade att hon hade gjort såna i helgen (tror jag att det var, alltså förra helgen, den som var, förut, ni vet haha).
Snart får jag åka hem! Både hem som till källaren och hem som till HEM. Ska bli grymt skönt! Har räknat ner dagarna ett tag nu...
Dagens vers får bli verserna på " O Helga Natt" eftersom att jag kan dom och dom är fina :). Dock också lite religiösa...
O Helga Natt och helga stund för världen
Då gudamännskan till jorden steg ner
För att försona världens brott och synder
För oss han dödens smärta led
Och hoppets stråle går igenom världen
och ljuset skimmrar över land och hav

Folk fall nu neder....

Ty Frälsaren krossat våra tunga bojor
Vår jord är fri himlen öppen nu är
Uti din slav du ser en älskad broder
Och se din ovän skall bli dig så kär
Från himlen bragte frälsaren oss friden
För oss han nedsteg i sin stilla grav

Folk fall nu neder....
Tonartshöjning
Folk fall nu neder...

Det var allt. Vill bara lägga till att när jag var liten så trodde jag att dom menade Himlen Bragte alltså att det fanns många himlar och just från himlen bragte så gav frälsaren oss friden. Jag trodde att dom inte hade haft med "gav oss" eller något sådant bara för att det passade inte in i rytmen. Nu vet jag ju bättre! Eller? haha ;)
Kram!!<3
p.s. blir kanske inget bloggande hemma för mitt internet funkar ju inte riktigt som jag skulle vilja att det gjorde...d.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0