Allting gnistrar, allt är tyst

Hej!

Idag hade jag grammatikprov i engelska. Det gick nog helt okej, hoppas jag. Jag hade ju inte pluggat så jättemycket men när det gäller engelska så gäller det ju mest att gå på känsla tycker jag. Jag var inte med på gympan, tyvärr. Hade glömt handduken :(. Så jag fick kolla när dom andra spelade volleyboll. Samuel, Anna och Moa var inte heller med så vi satt och viskade lite på läktaren haha.

Jag hade eos och samhällskunskap också. På eos fick vi göra statyer av olika tidsepoker för teatern på dramat. På bilddelen av eos så fick vi kolla på gamla filmer, stumfilmer. Vissa var bra och vissa var skrattretande. Vi fick också se på den skräckfilmen som orsakat mest kaos i filmhistorien. Folket sprang skrikande ut ur salongen och vissa blev till och med ihjältrampade! Då är det ju läskigt...

På samhället jobbade vi med våra arbeten, normer i media. Vi kom äntligen någonvart i min grupp. Det ska ju redovisas nästa fredag så man måste ju vara klar snart!

Nu är Emil här. Han och Ellen ser för närvarande på film men jag var tvungen att skriva min datorkunskapsuppsats. Så jag kunde inte kolla på film...Däremot så blir det Greys Anatomy vid nio! Så nu ska jag plugga järnet. Lägger dock som utlovat in en liten vers. Idag i form av en låttext till världens kanske finaste text på julsång. Sjungen av Peter Jöback men vi hade även med denna låten på våran konsert i måndags :D.

Kram!<3

Allting gnistrar, allt är tyst.
Över vita gator som snön har kysst.
Barnen leker på bakgården.
Allt andas förväntan, i vinternatten.
Och stjärnorna glittrar på himmelens rund.
O, hela livet ryms i just denna stund.

Refr.
O, jag viskar en bön i natt.
För dom som inget har.
För dom som gick in i natten, utan att hitta tillbaks.
Jag viskar en bön i natt.
För alla dom som väntar.
För dom som har tappat hopp.
För alla där ute som längtar.

Alla sover nu, alla utom jag.
Jag hör änglars steg på vårat tak.
Vi har haft sån tur, som många goda år.
så många chanser, som en männ'ska kan få.
och mitt hjärta har fyllts av stllhet och frid.
något tändes i natt, som räcker ett liv.

Refr.
O, jag viskar en bön i natt.
För dom som inget har.
För dom som gick in i natten, utan att hitta tillbaks.
Jag viskar en bön i natt.
För alla dom som väntar.
För dom som har tappat hopp.
För alla där ute som längtar.

Så viskar jag en bön.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0