Torsdag!

Hej!

Är fortfarande trött och undrar om det är fångarna på fortet idag? Jag har precis ätit...vi lagade kyckling med sås (min sån där som jag gör ibland...mamma, johan, moa och fanny vet vad det är...kanske fler?). Nu är jag nmätt och lite trött...

Idag så var det annu en bra dag :D Jag var dock tvungen att gå upp tidigt och sen var det fel på bussarna så det blev fel...men jag kom iallafall till ksolan i tid. Vi hade kör på morgonen..UNDERBART!!! Alla sjunger så otroligt bra! Alla killarna också och jag satt och bara njöt (eftersom att jag har nu blivit hes men har inte ont i halsen nu). Det var så otroligt fint! En kille sjöng så otroligt fint och han går inte ens sång! Eller alla sjöng fint men han satt nära mig så jag hörde mest honom. Underbart!!!

Efter kören så var det gympa...i rörelsehallen. Vi gick bara igenom lite mål sen fick vi sluta lite tidigare. Efter det hade jag ungefär två timmars hål. Jag åt med några tjejer och Erik. När jag var klar och bara satt och var trevlig så kom Moa förbi. Hon hade lika långt hål och hon skulle gå och spela med några andra så jag hängde på. Därför hamnade jag (som spelar piano), Moa, Sara och Frida (som sjunger), Simon och David(som spelar bas), Kim (som spelar gitarr som för övrigt är från Åland vilket jag fick veta först idag...) och Josef (som spelar trummor). Vi tränade lite på ensembleläxan och sen skulle vi typ spela en bluestolva men jag hade glömt bort hur dom gick så Simon fick stå bredvid och vråla ackorden till mig haha ganska kul :D. Resten av hålen så var jag med Moa och Frida. Jag och Frida försökte förklara lite om skalor och noter osv. för Moa.

Sen hade jag GeMu (gehör och musik). Vi fick tillbaka våra prov...jag fick ett okej på mitt men min starka sida är inte direkt teorin och vi fick ett häfte om hela kursen som vi ska gå igenom den här terminen och jag är fast besluten att kunna allt! Ska plugga i helgen! Det var väl allt vi gjorde på den lektionen.

Ensemble var nästa sak på schemat det gick bra. Jag kom i en ganska bra grupp tycker jag...jag skulle bara spela lite ackord så det var lätt...Sen hade jag en halvtimme innan jag hade ljudteknik. Vi gjorde inte så mycket där läraren visade bara hur musikprogrammet fungerar om man vill göra sin egen musik vilken var bra för jag var jättetrött. Det kan man förstå tycker jag för klockan var nästan fem och jag gick upp klockan sex!

På hemvägen handlade jag och Ellen lite sen lagade vi som sagt kyckling. Nu ska jag kolla ifall det är fångarna på fortet :D och kanske reta Ellen lite mohahaha ;)

Kram!

låten vi sjöng på kören men jag måste säga att vi gör den bättre...fyrstämmigt alla satte typ stämman första gången vi sjöng! Sjukt bra att gå i en superestetisk skola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0