Måndag!

Hej!

Idag hände det en hel del! Vi började dagen med mattediagnos..det kunde väl ha gått bättre...jag kom inte ihåg alla formler men jag svarade iallafall på många tal så jag hoppas att jag får några rätt....Sen var det meningen att vi skulle gå på en siklavandring med våran mentor...men hon dök aldrig upp då gick vi ut och satte oss på en bergbit typ eller något liknande och solade lite. Sedan var det dags för mat! Det var någon slags köttgryta eller något liknande. Ganska gott...Idag satt jag med Martina, Lova och Hedvig. När vi var klara så kom en kompis till Hedvig och pratade lite jag vet inte vad hon heter men jag tror att hon går i Ellens klass..

Efter maten så gick vi på någon slags learnet-möte med information om learnet. Det påminner mig om att jag ska kolla min mejl där! Det är nämnligen där som lärarna skickar ut all info till eleverna för rytmus vill inte ha så mycket lappar i korridorerna. Dels för att det inte är snyggt och dels för att det inte är bra för naturen med så mycket papper som det skulle behövas om man skulle trycka upp till varje konsert osv. Det var några treor där också som berättade lite om vart man kunde hitta saker och skolans öppettider på kvällarna (så man kan stanna kvar och spela. Det är öppet till typ halv nio och då är lärarna kvar där och kan hjälpa till om det behövs).

Sedan var det dags för lite snack med våra nya inså-lärare (instrument/sång). Vi är tretton pianister vi skulle egentligen vara tolv men en kille från norrland började i min klass idag och han är den trettonde pianisten. (han fick komma in för det hade blivit fel på hans ansökan och sen var det en gitarrist som inte dök upp så då fick han hans plats). Vi hade lite info med Mats (läraren som var med på min intagning och pratade pärk med mig). När han såg att jag, Ellen och Martina var där (gotlandsbrudarna haha) så började han förklara lite om pärk för dom andra och förklarade att han är (tekniskt sett var) världsmästare i pärk men sen kom han på att det inte gick så bra ihop med pianospelandet (händerna svullnade haha). Han pratade i en timme ungefär. Lektionen skulle egentligen vara i en och en halv timme så vi fick en halvtimme extra.

Då gick gotlandsbrudarna till mc'donalds för vi skulle vara kvar där tills på kvällen. Vi tog varsin kycklingburgare med vatten (15 kr) för det var ett bra pris :). När vi kom tillbaka till skolan så visade det sig att vi skulle få typ ost och skinka baguetter men jag sparade min och åt den på hemvägen istället för då började jag bli hungrig igen :).

På kvällen så fick vi först lyssna på tvåor och treor i en konsert. Dom var sjukt duktiga! Det sista bandet hade visst precis fått skivkontrakt och massa sånt. Jag vet inte ens om dom gick i tvåan eller trean men det är ju sjukt bra! Men dom va sjukt bra också! Näst på tur var att jamma lite. Vi fick gå upp på plan två och bytas av på instrument och sång för att spela lite tillsammans. Men jag gick aldrig upp...den nya killengick upp först och man kunde inte toppa det...iallafall inte jag...Han spelade typ asproffsigt fastän allt bara vad inproviserat...orättvist! haha. Sen skulle vi gå ut och ha lite lekar men dom andra som skulle vara före oss var inte klara än så vi fick göra någon konstig lek medans vi väntade.

När vi kom fram så blev vi uppdelade i olika lag (fyra st). Våran första gren var som en stafett men man skulle springa till ett paraply. Snurra runt med huvet mot det tio varv och sedan springa tillbaka...Jag fick Simon att ta min plats för jag tänkte att det och lågt blodtryck kanske inte är bra...när jag ibland inte ens kan ställa mig upp utan att bli yr så verkade det inte som en bra idé...Men Simon var jätteschysst och tog min plats (han fick springa två gånger). Sen snackade vi lite och han brukade tydligen vara på medeltidsveckan varje år för han hade släkt på gotland. Han visste vad våffelståndet var där jag sålde våfflor förra året så han hade troligtvis sett mig fastän han inte visste att det var jag då...lite pinsamt när man tänker på dom vackra huvudbonaderna som vi fick ha på oss haha ;)

Nu har jag skrivit alltför mycket....ingen kommer att orka läsa det här...inte ens jag så om det blir stavfel eller att jag klickat fel på tangenterna så får det vara så. Jag hoppas att människorna som läser min blogg är smarta nog att förstå ändå.

p.s. Det blev ingen cykel igår för gubben som hade "cyklarna" hade inga cyklar så det blev inget d.s.

p.s.2. Han killen som började i min klass idag skriver typ låtar till en kille som skriver låtar till Robert Wells så ibland så spelar Robban hans lätar haha lite coolt :)d.s.2.

Kram<3

Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, oj det tog tid att läsa men vad Ni får vara med om.Du det finns alltid någon som man känner sig lite i underläge mot men det är lättare att klättra upp från lägre höjd än att fortsätta klättra när man redan är väldigt högt uppe.

Så börja klättra från Din nivå !Och Du ääär BRA annars hade Du inte kommit in, eller hur ???

Kramisar till min FANTASTISKA dotter!!

2010-08-24 @ 12:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0