Kvavt, regnigt

Hej!

Idag har det varit kvavt och regnit som jag skrev hehe...Det är jättejobbigt för alla flugor kommer in :(. Jag har inte gjort så mycket nu men jag har inte skrivit på ett tag. Jag har bara slappat och tagit det lungt...nu när jag snart ska flytta. Det har jag inte förstått än och kommer nog inte göra det förräns i typ october (då har jag ju flyttat men jag kommer inte inse det förräns då..känns det osm nu iallafall). Jag är jättenervös för att börja på ny skola för att: Jag vet att jag inte spelat lika länge som alla andra dvs. jag är inte lika bra. Jag pratar gotländska, tänk om ingen förstår vad jag säger! Jag gick ut med höga betyg tänk om jag inte kan hålla dom?...Listan kan göras lång....för att inte tala om att jag ska flytta och bo helt ensam (okej med Ellen men hallå båda är bara sexton). Försöker att inte tänka på allt sånt för mycket men nu har jag skrivit ner det. Då är det lättare att inte tänka på det...

Idag kollade jag på Mulan. Jag minns lite av att jag var på bio när den kom ut 1997. Då var jag tre år och jag har inte sett den filmen sedan dess. Den var ju skitbra! Det är inget fel på disneys filmer nu men klassikerna (dom som kom ut när jag var liten räknar jag till klassiker alltså inte typ askungen och sådant utan mer lejonkungen och dom) är helt enkelt bättre! Disneys filmer har egentligen allt. Dom har spänning, romantik, humor, bra musik osv. Dom har lite av varje helt enkelt. Min favoritscen är när hela Kina knäböjer (till och med kejsaren) för Mulan när hon har räddat kejsaren och alla andra. Kvinnorsynen då var ju att dom skulle bara prata när männen givit tillåtelse osv. och sen knäböjer kejsaren när hon egentligen skulle ha dömts till döden för att ha krigat som kvinna! haha snacka om att alla blev ägda! Älskar det och jag älskar också humorn i den filmen haha nej det är nog en av mina favoriter. Lejonkungen är ju också bra men den känns lite uttjatad (kan bero på att jag kollade på den väldigt många gånger när jag var liten. Men det kan också bero på att det är den som man tänker på när någon säger disney).

Lägger in en bild på Mulan för att hon är så himla cool!


Nu ska jag läsa...tror jag eller se Mulan igen haha ;). Just nu läser jag en serie som jag läst förut. Flera gånger förut senast för en vecka sen. Det är bra böcker och man behöver inte tänka så mycket. Jag har lite andra böcker som jag inte läst förut som jag skulle kunna läsa. Jag älskar "Stolthet och fördom" och fick en bok som heter "Mansfield park" av min farmor som jag gärna  vill läsa. Men just nu kan jag inte uppbåda den koncentrationen som behövs...Den får jag läsa i mitten i terminen eller nåt när järnan är på topp. (dvs. den har kommit igång från sommarlovet men har inte börjat lägga av inför jullovet).

Jaja hejdå Kram!

ps. Jag ville bara tillägga att jag numera är expert på USA:s delstater för att jag nördade sönder på ett spel där man skulle sätta ut som på en karta. Jag lade inte av förräns jag fick 98% jag ville ha hundra men jag har lite svårt att klicka uppe vid Maryland och Rhode Island för det är så pyttigt och jag har ju laptop och därför en sån där platta som man styr med. Det är lite svårt då men antagligen är det lika svårt med vanlig mus...jaja det var bara det jag ville ha sagt ds.

ps.2. Jag gillar inte min bloggsida längre för att den är så trist och grå men ärligt talat så vet jag inte hur man ändrar haha om någon läser det här och är villig att hjälpa till så hör gärna av dig ;) ds.2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0