Fotboll och shopping

Hej!

Idag har jag varit och shoppat nästan hela dagen. Vi gick upp ca. 9 eller något för att städa ur lägenheten. John har nämnligen kommit hem nu så sista natten får vi sova i ett gästrum :).
Vid 11 åkte vi ned till triangeln och där började vi. Vi ( jag och Fanny) gick runt på triangeln men hittade ingenting. Sedan på storgatan vände min tur! Jag hittade en klänning som jag kollat på hela vintern ( jag har alltid tyckt att den var lite för dyr) på rea! I samma affär fick jag också för första gången visa upp mitt körkort äntligen!

Efter det gick vi runt lite, åt på mc'donalds. Fanny hittade en jättegullig t-shirt med bakelser på, en mascara och en randig tröja för 49:- ett riktigt klipp =)

Jag hittade också en skolavslutningsklänning, ett par svarta shorts och trosor + tights (sistnämnda på rea).

Mot kvällen gick vi till en take-away restaurang (china box). Vi valde tre saker i våra boxar. Jag valde nudlar,kycklingspett och vårrullar. JÄTTEGOTT!!! Det smakade jättegott (jag hade inte ätit riktigt vårrullar förut men dom var jättegoda). Det som gjorde det ännu bättre var att man fick det i sådana boxar som man ser i amerikanska serier!

När vi ätit så gick vi på fotboll Malmö mot Halmstad. Det slutade 1-1 och jag tror inte att det var Malmös bästa match men det var en kul upplevelse. Alla runt omkring en stod och skrek och sjöng Malmösånger som galningar (ett tag fruktade jag att jag skulle få tinnitus) och nästan alla hade en flagga, halsduk eller någon annan form av mff-mundering.

Vissa var kanske lite påverkade av det ena och det andra...och mot slutet var det en kille som spillde öl så det skvätte på min jacka och på mina byxor. I början så fick vi stå med sådana "blad" som man ibland ser folk hålla upp...ni vet sådana där som publiken håller så att hela den delen av läktaren färgas i lagets färger :) skitcoolt!

Det var en jättebra dag. Tyvärr den sista på min Skåneresa för imorgon åker vi hem men innan det tar vi en sväng förbi Kristianstad för att kolla in en skola som Fanny kanske ska gå på :). På fredag morgon sticker jag till Sthlm så jag är hemma ca.24 h på mitt lov :)

Jag lägger upp lite bilder på mina shoppingfynd (dock inte tights, trosor och smycken)

Puss o Kram <3

p.s. jag har fortfarande inte rätt program så att jag kan vrida på bilderna sorry d.s. citatet på min blogg är skrivet av Jimi Hendrix men det ska egentligen vara såhär : When the power of love overcomes the love of power the world will finally know peace.


En av dom tre sängarna i den nya lägenheten (jag kommer nog att sova på madrasser nu)

En annan säng i den nya lägenheten

Min första köpta klänning

Min andra (svarta) klänning

Min skolavslutningsklänning

Mina nya shorts (har ett svart linne till men shortsen slutar ungefär över dom guldiga knapparna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0