En klänning-shopaholics bekännelse

Hej!

Hängde in mina nya klänningar i garderoben nyss...eller egentligen förut idag men jag gick dit för att räkna hur många klänningar jag egentligen har. Jag orkade inte räkna för jag visste inte hur jag skulle göra det. Ska jag bara räkna vardagsklänningar? Ska jag räkna dom som jag kan sätta på mig om jag har en pistol mot huvet= dom som jag egentligen inte använder så mycket. Ska jag räkna dom i olika kategorier fest/vardag/mys/sommar mm. Nä jag vet inte. Men för ni som tycker att det här inlägget är värdelöst så kan ni sluta läsa. Nu kommer nämnligen jag göra en preliminär lista.

Festklänningar eller klänningar jag inte vill använda till vardags

Min komfirmationsklänning
Min vita skolavslutningsklänning från åttan
Min 60-talsklänning
Min cocktail klänning
Min gråa klänning
Min julklappsklänning som jag hade på nyår
Min gröna klänning med vita prickar
Min nya avslutningsklänning till nia avslutningen
Min svarta "dopklänning" (hade den när jag sjöng på ett dop)
Min mörkgröna "tomteklänning"
Min blåa sidenklänning (som jag inte använt än, ska sy om den)

Sommarklänningar

Min turkosa sommar-knyt klänning
Min blåa klänning med ankare på
Min grönrutiga (använder inte)
Min vita med liiite blommor (genomskinlig använder inte)
Min vita/blommiga avslutningsklänning från sjuan (vet inte om den passar)
Batik/mönstrade klänningar (använder kanske någon varm sommardag)

Klänningar jag skulle kunna tänka mig att ha till vardags men som egentligen inte har en kategori

Min nya svarta klänning
Min svarta klänning med vitt skärp
Min nya vita klänning (genomskinlig men kan användas..kanske inte till vardags den passar inte i någon kategori)
Min nya röda klänning(vet inte vart jag ska placera den)
Min gröna/blommiga klänning (vet inte heller om den passar)

Tunikor

Min turkosa tunika
Min svarta (likadana) tunika
Min mörkblåa tunika med fickor (den är jättegammal och jag använder den nästan aldrig)
Min silvriga tunika (använder inte den så mycket heller)
En grön ganska ful siden/bomulls tunika (använder inte)

Sedan har jag några kjolar och sånt där men dom räknas inte här...Jag ber om ursäkt till er som kanske somnade efter halva listan... men till er som inte somnade piggar jag upp med lite bilder på olika klänningar...Skulle egentligen tagit kort på bara klänningar men kolla på listan! vem orkar?

 
Ja det var några iallafall :)


Kommentarer
Postat av: mamma

Ja, och det är min dotter hur många klänningar tror Ni att det finns i min garderob??? nån %av hennes men nu är det ganska fullt i hennes garderob, kan det få henne att sluta köpa klänningar ???

Vi får se det är shoppingläge nu i helgen igen...

2010-04-08 @ 22:41:21
Postat av: Caroline

Haha, kan man få nog av klänningar? Matilda, den där färgade klänningen, hms garden colection va? Den var riktigt fin på dej!

Krams!

2010-04-09 @ 08:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0