Datorrummet

Hej!

Idag gar vi bara halva dagen sen ska vi hem och ata hos vara familjer. Efter det ska vi till Chatellerault. Det ar varmt idag med. Dock inte lika varmt som igar men det blir nog varmare fram emot lunch. Jag var med pa en mattelektion idag. Lararna var jobbiga dom typ skrek pa alla sa fort dom borjade prata......En kille fragade om han fick se i min kemibok och sedan satt han och laste hogt pa svenska. En kille sa till mig att jag var beutiful haha vad svarar man pa det?? Just det igar sa min fransk foljande:

Do you have a boyfriend?

No

Why? you are pretty

hahaha!!!!!


Lite kul hur dom ser pa det har...

Annars har det inte hant sa mycket jag var pa en bildlektion dar lararen tvingade oss att rita av vara skor vi var tvugna att ta av dom, lagga upp dom pa bordet och sedan rita av. Alla franskar samlades runt vart bort och sedan sa dom att vi malade fint jag med min sko som kanske kunde identifieras....Lite kul men sen sag vi bilderna dom ritat av varandra och det var typ en rund ring med öron och mun.... Var ocksa pa en engelskalektion dom ar inte bra pa engelska... svenskarna skulle prata lite pa engelska for dom jag pratade om min familj, jag fick prata jattelangsamt och anda fick lararen oversatta...Hmm...

Imorgon ska jag se om jag kan fa vara med pa en musiklektion :) Jag sag ett piano idag och fick typ abstinens och ville spela men jag vagade inte. Nar Tobie fick veta att vi hade haft bild blev han jatteavundsjuk och skulle kolla om han ocksa kunde fa vara med pa en bildlektion men dom hade typ nan lyssningsovning da sa han hoppade det.

Vet inte om jag har nat mer att skriva nu...Halsar till alla Svenskar och vill saga att ni vet inte hur bra larare vi har dom skriker ju typ aldrig pa oss och ar allmant snalla om man jamnfor sa sluta klaga!!!

Kommentarer
Postat av: mamma

Självklart är Du Pretty, vem tvekar ?? Det är kanske bara tur att Du inte insett det ännu.

Härligt att Du upskattar de svenska lärarna, ganska nyttigt att se hur lärare beter sig i andra europeiska länder alltså.

2010-04-28 @ 21:32:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0