Båtresan

Hej!
Nu ska jag skriva lite om båtresan hem ifrån skåne. Eller först lite om bilresan...

Vi började köra mot Kristianstad för att kolla in Fannys blivande skola. Det var en lång bilfärd, jag satt bakom Mimmi (passagerarsätet). När vi kom fran till skolan gick jag, Anders och Fanny ut för att kolla lite. Skolan var jättestor!! och väldigt fin. Den var gul och den har ett torn med en klocka på. Inte ett jättestort torn men ett lagon stort..så att man får plats med en klocka och lite mer. Vi gick (mot Fannys vilja) in. Den var jättefin och man märke att det var ett gammalt hus pga. dom något inbuktande trappstegen.

Skolan var helt tom på elever men vi gick omkring lite ändå. När vi gick förbi ett klassrum så såg jag ett schema som jag var tvungen att titta närmare på. Gissa vilket ämne eller rättare sagt språk som man kan läsa! ALBANSKA!! haha skitkul hoppas att Fanny läser det...Jag ska nog tvinga henne...nää skojar bara det är ju hennes val. Iallafall så gick vi upp några trappor och kollade lite och sen gick vi ut igen.

Vi skulle också kolla in några lägenheter i Kristianstad så vi åkte dit. Men innan det så gick vi in på centralen för att låna toaletten. Man var tvungen att låna en nyckel och det kan man väl tycka är helt normalt. Det roliga var att "nyckelringen" var nästan lika stor som toalettlocket....När vi var klara åkte vi till lägenheterna. Jag tyckte att dom var helt okej. Dom låg i ett "lägenhetsområde" men det fanns en liten damm med ankor :). Dom lägenheterna vi kollade på var dom finaste i det området. Bredvid så fanns det ett hus med lägenheter som såg ut ungefär som en sockerbit. Fyrkantig och vit och ganska skabbig...(lägger kanske upp en bild) men annars var det fint.

Sedan var vi klara i Kristianstad och vi åkte vidare mot Oskarshamn. Efter ungefär halva vägen så stannade vi vid en mack för att äta glass :) och jag och Mimmi fick byta plats så jag fick sitta fram. Det hade blivit lite konstigt för vårat schema hade kommit på sned så jag skulle sitta fram och i mitten samtidigt. Därför så fick jag bara sitta halva min tid i framsätet men det gjorde inte så mycket. Innan vi körde på båten så stannade vi och åt på Mc'donalds. När vi väntade på att köra på var vi lagom flummiga och allmänt konstiga.

På båten så bestämde anders att vi skulle prova båtbion (visste ni att båten har införskaffat sig en biosalong?) det var inte en så stor bio (24 platser) och Mimmi och Lovisa ville inte förja med. Men jag, anders och Fanny såg på den. Vi var dom enda där. Vi såg på Sherlock Holmes en av dom bästa filmerna jag har sett faktiskt :)

På vägen hem på Gotland var jag och Fanny flummiga och kom på massvis med ideér för att lösa problem med bl.a. växthuseffekt, arbetslöshet och miojöfrågor. Vi kom på några väldigt bra saker men dom lägger jag inte upp här. Vetenskapsmännen som läser detta får kontakta mig själva och sedan kan vi berätta våra fantastiska ideér

Det var väl allt...min kamera är död så jag kan inte ladda upp riktiga bilder nu...
Så den här båten får symbolisera båtresan och sen kommer bilder sen...om jag orkar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0