Sooooommaaaaarrrr???

Nu så börjar vi skolan om en vecka (ungefär) och jag fattar inte vad tiden har tagit vägen? Nu så ska man börja nian och ha massa nationella prov och sen så ska man bestämma vilken linje man ska gå...det är så himla svårt! Om man vet vilken linje man ska gå så finns det fortfarande flera hundra olika skolor att välja mellan och hur ska man veta vilken som är bäst? Jag menar jag är femton och då så ska man redan bestämma allt sådant? Nä det är dåligt tycker jag och just nu så vill jag åka tillbaka 10 år i tiden för då behövde man inte göra så mycket och man hade inga läxor och man kunde bara ta det lungt....Nu har jag fått ut lite frustration och nu kan jag skriva på riktigt =). Det var faktiskt min pappa som sa att jag inte skrivit på min blogg på länge(!) jag visste inte ens att han läste haha Hej pappa!. 

Jag har som sagt inte skrivit på jättelänge och jag kanske har haft tid men det har bara inte blivit av...Nu har det hänt mycket men jag ska inte skriva allt för då måste jag sitta här hela natten...Jag gör en lista haha ;) (jag skriver inte punkterna i någon form av ordning utan bara som jag kommer på)

1. Jag har varit med på radion: Någon på radion ringde och undrade om jag ville vara med och spela och sjunga i deras program...någon hemlig källa (eller vad man ska kalla det haha) hade tipsat om mig...Tack till den personen för det var jättekul, även om man var jättenervös :).

2. Jag har blivit moster: till en liten liten söt tjej som ska heta Ellen. Hon är nu ca.2 veckor och fortfarande så liten att man knappt vågar ta i henne :).

3. Jag har spelat golf (såklart): Jag har inte vunnit men jag spelade med en kille som heter Kalle (vi speladei lagspel mot några andra killar) och vi spelade som en match och man ska slå minst slag och vinna hål osv. Jag och Kalle ledde men jag fick ett dåligt slag och vi förlorade sista hålet men vi delade ändå på segern så det var egentligen inte hela världen men samtidigt så tycker man bara att jag kunde ha spelat liiite bättre på just det avgörande hålet.

4. Jag har sommarjobbat: en hel vecka stog jag och gräddade och sålde våfflor...Det var jättekul och jag hade verkligen världens bästa chefer!!! Men i slutet av veckan så var man liiite trött på att säga: - Vi har äppelmos,blåbärssylt,socker och grädde. Men man tjänade pengar på det och övrigt så var det roligt:).

5. Min mamma, moster och mormor har rensat ut vinden hos mormor: (Ni tror att det inte handlar om mig men läs vidare så får ni se haha) Det var väldigt mycket saker eftersom att dom bor på en gård där min morfars föräldrar bodde förut och förr i tiden så slängde man typ aldrig något...Det var som ni förstår en del att rensa ut (dom blev inte klara så dom får fortsätta vid ett annat tillfälle) det var mest skräp som min morfars föräldrar hade samlat på sig under åren men dom hittade också lite fina oanvändna saker. T.ex så hittade dom en jättefin klänning ifrån 1964 som passade på mig hihi kanske inte något som man går till skolan i men det är lite kul att ha och man kan säkert använda den vid något tillfälle.

6. Imorron: Ska jag på picknick med dom närmaste kompisarna. Vi skulle ha varit 6 st men 2 st kunde inte men vi ska ha kul i regnet ändå haha. Vi har planerat att ev. paddla kanot :P om dom fortfarande hyr ut... Men det ser vi imorron:)

Nu har jag bara skrivit lite av varje men man kanske ändå kan se en liten del av min sommar haha...det är mkt mer som hänt men jag orkar inte skriva längre...Jag har funderat på om man kan få skrivkramp av att skriva på ett tangentbord... och nu när jag började tänka på det så kom jag att tänka på att om man för några hundra år sedan sa till någon att man skulle sitta och skriva på ett tangentbort istället för bläck och visat tangentbordet så hade man nog fått sitta i en vångströja i en madrasserad cell i resten av livet...om sådana fanns då...men nu spårar jag bara ur...Jag ska nog avsluta innan jag börjar skriva om något ännu konstigare haha

                                                                                         Puss o Kram leksaksgran!!!!


Kommentarer
Postat av: Moa

Jag älskade slutet på detta sommarlov!

2009-08-20 @ 21:23:30
URL: http://keepondenying.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0