Picknicken

 Jag var som sagt på en picknick, det regnade inte (förutom lite när vi paddlade) men det var ganska mulet. Jag och F körde moppe dit, Jag var sen och när jag körde förbi och skulle hämta upp F så var hennes moppe sur och ville därför inte starta, men efter något försök så startade den iallafall :). Vi körde dit och Moa och E var redan där E hade med sig sin hund Robin. Vi gick upp på en kulle och satte oss ner precis bredvid stigen (eftersom det var fin utsikt och typ det enda stället där det inte lutade). Vi fikade och åt så att vi kunde ha rullat ned för "kullen" som egentligen är ett litet berg. Vi band fast Robin vid ett träd på andra sidan stigen men han hade ett långt rep som han satt fast i så han kunde obehindrat gå fram och tillbaka inom ca. 10-15 m (kanske lite mer). Allting gick bra tills det kom folk som skulle ut och vandra på stigen....Robin blev jättestissig och började skälla och E fick hålla i honom. Dom första som kom vände, men nästa familj gick förbi. Det var ett litet barn där (ca. 2 år kanske) som skulle gå förbi, E höll i Robin men precis när barnet skulle gå förbi så ryckte Robin till (inte så mycket att han kom fram till barnet eller så att E tappade taget, utan bara ett litet ryck) barnet fick ögon stora som tefat men började inte gråta utan väntade bara på sin mamma och gick sedan förbi. Det var ganska modigt tycker jag :). När vi fikat klart och E:s mamma hämtat Robin så gick vi ner och satte oss på bryggan med fötterna i vattnet, det var jättekallt först men sedan så blev det varmare ( jag vet inte om det var för att man vande sig eller om det faktiskt blev varmare). Vi satt där i en timme eller något och sedan fikade vi lite till. Vi åt kladdkaka och plötsligt fick vi för oss att vi skulle kasta lite till fiskarna. Vi kastade ner en bit och ser hur ett helt fisksrim kommer och slåss om kladdkaks-biten. Vi visste att det fanns fisk men inte så många!  När kakan var slut så softade vi lite till, vi hade tänkt att paddla kanot men det var stängt. Helt plötsligt kommer hon som hyr ut kanoterna ner till bryggan för att någon familj hade bokat en kanot. Vi frågar om vi också får paddla och vi får hyra två kanoter:). Vi paddlar iväg, vi paddlade i ett träsk det var flera stycken "träsksjöar" bredvid varandra och däremellan smala "kanaler" som man skulle paddla igenom. Vi paddlade igen om den första utan problem. Vid den andra så var det lite strömt och vi fick ta i mer och man fick ganska snabbt mjölksyra i armarna men vi paddlade på ändå. Från det första och det andra träsket så är det inte någon lång "kanal" utan man ska bara mer eller mindre paddla under en bro, men från den andra till den tredje så fick jag och E problem...Det var en väldigt lång "kanal" och jag satt bak och har bara paddlat en gång innan och var därför inte så bra på att styra...Moa och F paddlade på och styrde skickligt igenom och dom var bara i vassen någon gång..medans jag och E körde sicksack mellan kanterna...Det blev inte bättre av att Moa och F skrek bak att dot låt en orm på en sten och solade, vi blev livrädda och styrde in till den andra kanten och sniglade oss fram. Det tog en stund men tillslut så var vi ute i den tredje. För att komma till den fjärde så kunde man inte åka igenom någon "kanal" utan man var tvungen att lyfta kanoten en bit och sedan fortsätta att paddla, ingen av oss hade tidigare varit i den fjärde sjön så vi paddlade rätt över den tredje för att försöka hitta den fjärde...Vi hittade en liten delning i slutet där vattnet delade sig i två "kanaler". Först så ville vi inte paddla vidare eftersom att det luktade riktigt illa och det låg en död anka och flöt på vattenytan. Men till sist så valde vi att pröva den högra "kanalen". Det var igenväxt och det hängde grenar över hela kanalen så det var inte lätt att komma fram, vi fortsatte paddla och sedan så låg det helt plötsligt en stor stock rakt över "kanalen" vi tänkte att det kanske var här som man skulle lyfta kanoten men E hoppade ur kanoten och kollade i förväg, men hon såg bara en åker och skog. Vi hade varit ute och paddlat i ungefär en timme så vi valde att vända eftersom att jag och F hade golfträning om en timma. Vi försökte att paddla snabbt ut  och helt plötsligt så var det jag och E som var skickliga och vi körde lätt ut tillbaka i tredje sjön, medans Moa och F bara körde in i kanten hela tiden. Vi paddlade snabbt tillbaka igenom tredje och andra. När vi nästan var inne i andra så skvätte jag lite vatten frammåt utan att tänka mig för, E blev lite blöt men när hon gav igen så blev jag dyngsur eftersom att det är mycket lättare att skvätta bakåt...Jag blev jätteblöt och försökte ge igen, Moa och F paddlade vidare utan att skvätta så mycket på varandra så dom fick ett försprång. När jag och E körde under bron så skvätte hon vatten bakåt med följd av att jag tappade balansen och vi välte nästan hela kanoten. Vi skrek till och E tappade sin paddel.  Moa och F var precir runt en krök och dom kunde därför inte se oss, dom trodde att vi hade vält och dom stelnade till och funderade på om dom skulle åka tillbaka och hjälpa oss. Men just då så kom vi runt kröken, vi skrattade och var dyngsura (efter allt skvättande men dom trodde nog att vi hade vält). När vi såg dom så skrek vi till dom vad som hade hänt och dom började också att skratta. Vi skvätte lite och sedan paddlade vi in och band fast kanoterna. Sedan åkte jag och F tillbaka och gick på våran golfträning (vi kom försent men vi hade ju en bra ursäkt haha). Den var den picknicken det. Jag skriver ju det här efteråt så jag är bakåt i tiden nu men imorron så får jag skriva lite till och då kan jag berätta om våran tjej-kvälls-jubileum som vi bestämmde att vi skulle ha ! :)

Eftersom jag skrev så mycket så orkar jag inte leta efter stavfel...men jag tror att ni kan förstå sammanhanget ändå :)
                                                                                               Bye for now :)


Kommentarer
Postat av: Moa

Bara jag som får mitt hela namn utskrivet;) puss

2009-08-23 @ 14:42:01
URL: http://keepondenying.blogg.se/
Postat av: Anonym

Näää robin oxå ;)

2009-09-07 @ 20:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0