Lördag

Hej!
  • Idag har jag varit runt med pappa i lite affärer och kollat när brorsan spelat golf (eller tre hål). Vi blev ordentligt urblåsta så vi valde att inte gå med honom i 18 hål.. :/
  • Jag har varit på mitt absolut snabbaste ikeabesök, troligtvis det snabbaste i hela ikeas historia. Vi tog genvägar och köpte två saker (till pappas kök). Det måste vara ett riktigt ikearekord!
  • På jula hittade jag en flanellskjorta för 79:- vilket var helt okej så jag köpte den. Den är supermysig!
  • Jag åt lunch på golfklubben med pappa, pasta med blue cheese, bacon, pinjenötter och broccoli samt lite annat smått och gott!
  • När jag var tillbaka i lägenheten så packade jag och pappa in grejer i bilen som han ska ta med hem, när han backat ut från våran ganska smala uppfart så gick jag in och diskade och skre några rader på historian.
  • För övrigt så har jag totalt ägt ut golfklubben vi åt på! De serverade även raggmunk med bacon och lingonsylt. På engelska hade de översatt lingonsås till "Cranberry sause". Jag påpekade då för pappa att Cranberry betyder tranbär. När jag var hemma så googlade jag bara för att vara säker. Cranberry betyder tranbär, så golfklubben lurar alltså i snälla engelsktalande människor lingon. De tror att de får tranbär men istället får de lingon. Tänk om någon är allergisk! Så kan det gå när inte haspen är på..
Nu ska jag spela piano och sen blir det kanske att kolla på en film elr nåt.
Imorgon är det råplugg som gäller.
Kram på er!
Vacker bild på mina vackra vänner! <3

Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att du har gett dig tid att skriva igen.kram på dig . farmor

2012-05-05 @ 23:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0