Förkylningsstadiet

Hej!
Jag har en fråga. När går man från att vara förkyld till att vara "lite hängig" till att vara frisk?
Vilket stadium ska man komma till för att klassas som frisk? Är det när man kan andas genom näsan eller när man känner sig kry nog att gå till skolan? Är det när man börjar få tillbaka smaklökarna eller när febern går över? Sånt kan man fundera över, vad är "Sjuk" och vad är "frisk". Hmm..
Idag ska jag iväg till skolan, men inte förrän vid ett. Jag har bara barpiano, alla betyg sätts idag så jag hade hoppats på att kunna spela upp men så blir det inte. Mitt register ligger precis så långt som jag pratar, har ingen huvudklang eller lågt register. Det plus att när jag sjunger på högre toner i bröstklang så låter jag som en tupp i målbrottet. Så jag får be om öpper kursslut tror jag. Det får lösa sig på något sätt helt enkelt!
Senare idag kommer mamma upp och ska hämta mina saker. Jag försöker göra en deal med johan just nu, han får 50:- och för det plockar han upp mina kläder och hänger in dem i garderoben. Jag tycker att det är en ganska bra deal, han får pengar och jag slipper komma hem från tågluffen till ett rum fullt med väskor och påsar. Så jag hoppas att han går med på det nu!
Nu ska jag fixa i ordning mig lite grann, så att jag kan bege mig mot skolan. Jag vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med på barpianot. Jag får väl plinka på lite själv och se koncentrerad ut :P
Kram på er!
En bild från Sundsvall, "drakarnas stad"! (egentligen är det till för att barn ska rida, inte 18-åringar. Men det var roligt att se vilka blickar man drog till sig ^^)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Gillar bilden :-)

2012-06-07 @ 21:02:32
Postat av: Farmor

Snygg frisyr

2012-06-08 @ 00:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0